Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Prahu obklopily plakáty označující senátory za zaprodance. Stopy ukazují na konkurenční boj agentur

Prahu obklopily plakáty označující senátory za zaprodance. Stopy ukazují na konkurenční boj agentur

Skupina sedmnácti senátorů, která se kvůli zákazu billboardů u českých silnic obrátila na Ústavní soud, čelí veřejnému pranýřování. Plakáty, které se v posledních dnech objevily v Praze, je nazývají 'zaprodanci billboardu'. Kampaň doprovází web 17zaprodancu.cz, který je registrovaný na firmu z Floridy. Stopy ukazují, že za celou akcí může být konkurenční boj.


„Zvolili jste je do Senátu ČR, aby místo zájmu běžných občanů za jakoukoli cenu bránili roční stamilionové zisky plynoucí do kapes několika málo lidí, ovládajících trh s billboardy? Dejte jim vědět, že z nás blbce dělat nebudou! Že si nemůžou dělat, co se jim zlíbí. Že jsou odpovědní vám, voličům,” zní výzva na webových stránkách.

Pod ní jsou profily jednotlivých senátorů, kteří navrhují zrušit zákaz billboardů u českých silnic. Mezi nimi jsou například Václav Chaloupek (Občané patrioti), Jiří Oberfalzer z ODS nebo jeho stranický kolega Jaroslav Kubera.

Konkurenční boj reklamních firem?

Souběžně s webem se po Praze objevily také plakáty s totožným motivem a obličeji senátorů. Plakáty jsou umístěny na reklamních plochách společnosti JCDecaux, která je největší světovou společností zaměřenou na venkovní reklamu. Konkuruje tak například firmě BigBoard, jíž billboardy u dálnic patřily a nyní proti zákazu masivně protestuje.

„Naše společnost pro zadavatele poskytla pouze standardně objednané plochy. Kampaň je standardně objednaná. Informace o zadavatelích reklamy s ohledem na smluvní podmínky nemůžeme zveřejňovat,” odpověděla na dotaz INFO.CZ marketingová manažerka JCDecaux Jana Lysáčková. Odmítla tak, že by za kampaní byl její zaměstnavatel.

Doménu 17zaprodancu.cz vlastní společnost HAB Consulting. Ta není registrována v českém obchodním rejstříku. Založili ji dva Jihoafričané. Firma oficiálně sídlí na Floridě, doménu má však registrovanou na českou adresu Havlíčkova 13 na pražském Novém Městě.

„Podmínkou pro registraci jakékoli domény je uvedení adresy. Už však neověřujeme, jestli firma na adrese skutečně sídlí,” komentovala to pro INFO.CZ společnost Stable, která hosting poskytuje.

Podivná shoda adres

Zatímco firmu HAB Consulting byste na dané adrese hledali těžko, ve stejném domě sídlí mimo jiné také agentury Marcus&Art a MADigital. Za nimi stojí podnikatel Miroslav Deneš, který vystupuje v pozici jednatele.

MADigital zaregistrovala stránku billboardovecesko.cz, která otevřeně brojí proti provozovatelům reklamních ploch podél silnic a dálnic. I ta je registrována u Stable. Denešovy společnosti mají navíc vazbu i na JCDecaux. Marcus&Art s firmou zkraje letošního roku navázala spolupráci. „Agentura Marcus&Art s naší společností spolupracuje v oblasti externí komunikace a vztahů s médii,” potvrdila Lysáčková. Podobně se vyjádřil i Deneš. 

Ten ale pro INFO.CZ odmítl, že by jeho agentury stály za kampaní 17 zaprodanců. „Se zmiňovanou společností (HAB Consulting) nemáme nic společného. Stejně tak jsme nezaregistrovali zmiňovanou kampaň,” konstatoval Deneš.

Reklamní plochy od září nesmějí stát v blízkosti 250 metrů kolem dálnic a 50 metrů podél silnic první třídy. Zákaz se netýká poutačů pro dálniční motely a restaurace. Ty mají výjimku a mohou inzerovat do vzdálenosti 200 metrů od provozovny.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek