Prodloužení metra na letiště by vyšlo na 26,8 miliardy korun, vybudování by trvalo 11 let

ČTK

sto

Prodloužení pražské trasy metra A z Motola na Letiště Václava Havla by vyšlo na 26,8 miliardy korun a i s přípravnými pracemi by zabralo 11 let. Vyplývá to z analýzy firmy Metroprojekt pro dopravní podnik (DPP) a magistrát. Analýza má pomoci vedení města s rozhodnutím, zda začít stavět. Součástí dokumentu je i možnost větvení trasy z Motola na Zličín.

Úsek na letiště by měl podle studie pět nových stanic, měřil by 6,86 kilometru a z Můstku na letiště by cesta trvala 25 minut. Trasa by zahrnovala nové stanice Bílá Hora, Dědina, Dlouhá Míle, Staré Letiště a Letiště Václava Havla. Největší vzdálenost by byla mezi Bílou Horou a Dědinou, a to 2,16 kilometru. Naopak nejkratší vzdálenost 0,88 kilometru by byla mezi Dědinou a Dlouhou Mílí.

Stanice Letiště Václava Havla je navrhována jako ražená v hloubce 21 metrů. Měla by mít tzv. ostrovní nástupiště, tedy do vlaků by se nastupovalo z peronu mezi kolejemi, stejně jako u většiny pražských stanic. Stanice Staré Letiště by měla obsloužit nejen původní letiště, ale v případě výstavby celou lokalitu.

Na Dlouhé Míli je stanice navrhována tak, aby mohla fungovat společně s plánovanou železniční stanicí. „Hlavní význam této stanice spočívá obecně v možnosti vytvoření kvalitního dopravního terminálu,“ píše se v dokumentu. Končit by tu mohly dálkové nebo příměstské autobusy. Stanice by byla v hloubce přes 33 metrů. Součástí by bylo záchytné parkoviště P+R, o kterém bylo uvažováno v plánech již před více než deseti lety.

Stanice Dědina by byla severozápadně od křižovatky ulic Drnovská a Vlastina a její východ by směřoval přímo do sídliště Dědina. Její podobu bude ale nutné ještě detailně rozpracovat, stejně jako v případě stanic Letiště Václava Havla a Dlouhá Míle, uvádí materiál.

sinfin.digital