Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Vedení Prahy dalo zelenou zakázce na dostavbu městského okruhu, stavět by se mohlo od roku 2024

Vedení Prahy dalo zelenou zakázce na dostavbu městského okruhu, stavět by se mohlo od roku 2024

Praha začne připravovat tendr na dostavbu části vnitřního okruhu mezi mezi Pelc-Tyrolkou a Štěrboholy. Dnes o tom rozhodli radní. Projekční práce mají podle odhadu vyjít na 350 milionů a pokud vše půjde podle plánu, mělo by se začít stavět v roce 2024 a skončit v roce 2031. Zakázku podpořili i radní za Trojkoalici, přestože původně měli k návrhu výhrady. Zastupitelé tisk projednají nikoliv ve čtvrtek, ale až na listopadovém jednání, tedy po sněmovních volbách.

„Návrh prošel koaličně, tedy s podporou všech stran,“ uvedl primátorčin náměstek pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD), který se neúspěšně pokusil nechat zakázku schválit už minulý týden na mimořádné radě. Tehdy narazil na odpor Trojkoalice, která před časem prosadila vypracování studie alternativní trasy okruhu. Tato studie má být hotova až v polovině příštího roku.

Město by se po zpracování studie mělo rozhodnout, jestli zvolí stávající projekt, který už má platný posudek vlivu na životní prostředí (EIA), nebo povrchové řešení, které navrhla Trojkoalice. „Kdyby došlo k jinému dopravnímu řešení, tak město může od smlouvy odstoupit,“ uvedl Dolínek.

Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) označila pražský okruh za závažné a důležité téma pro další rozvoj Prahy. „Dokončení městského okruhu je pro Prahu, a především pro zlepšení dopravní situace v našem městě, zcela zásadní. Zároveň platí, že jakmile se nám podaří tuto stavbu zrealizovat, tak teprve tehdy začne naplno naplňovat potenciál i tunel Blanka, který dnes v rámci pražské dopravy působí spíše jako solitér. Uvědomuji si, že se jedná o obrovskou investici z městské kasy, ale já jsem přesvědčena, že je nezbytná,“ uvedla Krnáčová. „Já, ale i celý klub ANO, podporujme dnes schválenou variantu a věřím, že ji na listopadovém jednání schválí i Zastupitelstvo,“ dodala primátorka. 

Právě listopadový termín přitom budí emoce. Aby měli zastupitelé čas si tisk prostudovat, předloží ho koalice až na následujícím zasedání zastupitelstva, což kritizuje opoziční TOP 09. „Je to naprosto nehorázná manipulace tématem, kdy se chtějí všichni tvářit, že okruh chtějí, ale pouze to odsouvají na termín po volbách,“ uvedl šéf zastupitelského klubu TOP 09 Václav Novotný. Dodal, že jeho strana bude na čtvrtečním zastupitelstvu prosazovat okamžité projednání zakázky. 

Trasa, které se zakázka týká a kterou preferují ČSSD a ANO, se skládá ze tří úseků. Prvním je 3,2 kilometru dlouhý úsek z Pelc-Tyrolky na Balabenku, kde mají být dva tunely. Druhý úsek mezi Balabenkou a Štěrboholskou by měl jeden tunel a třetí částí je 1,35 kilometru dlouhá Libeňská spojka. Tam by tunel měřil 865 metrů. Pokud město ve finále zvolí tuto variantu, v ideálním případě by mělo v roce 2021 získat územní rozhodnutí a v roce 2023 stavební povolení.

Trojkoalicí preferovaná alternativní trasa vychází ze staršího návrhu městského Institutu plánování a rozvoje a vedla by z větší části nad zemí. Počítá s vedením dopravy po dvou trasách, které už existují. Jedna by vedla od Pelc-Tyrolky Povltavskou ulicí směrem na Českobrodskou a zahrnovala by nový tunel pod Malešicemi. Druhá by řidiče vedla z Holešoviček přes Průmyslový polookruh. Postavit by bylo nutné jen úsek o délce zhruba 3,5 kilometru, zahrnující nový tunel.

Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou až k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.

Znovu musím zopakovat, že dokončení městského okruhu je pro Prahu, a především pro zlepšení dopravní situace v našem městě, zcela zásadní. Zároveň platí, že jakmile se nám podaří tuto stavbu zrealizovat, tak teprve tehdy začne naplno naplňovat potenciál i tunel Blanka, který dnes v rámci pražské dopravy působí spíše jako solitér. Uvědomuji si, že se jedná o obrovskou investici z městské kasy, ale já jsem přesvědčena, že je nezbytná.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek