Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Jak si profesionální sportovci vydělávají na důchod? S olympijskou medailí mají větší šance

Jak si profesionální sportovci vydělávají na důchod? S olympijskou medailí mají větší šance

Profesionální kariéra sportovce je snem tisíců chlapců i dívek po celém Česku, obraz hvězdy, která má po ukončení kariéry miliony na kontě, je však mnohdy mylný. Léta neustálé přípravy, cestování přes celou planetu a několikačlenný tým trenérů a fyzioterapeutů si vyžadují roční finanční náklady ve výši milionů. K jejich pokrytí existují v podstatě tři cesty: peníze od svazů, zisky z vyhraných soutěží a odměna od sponzorů.

„Právě z peněz od sponzorů mají sportovci šanci si vydělat na svůj sportovní důchod,“ říká Jakub Dlouhý ze sportovní marketingové agentury Concept One. „Příjmy od sponzorů jsou tedy jakousi jedinou odměnou sportovce, zatímco příjmy od svazů jsou většinou určeny na jejich sportovní přípravu a činnost,“ dodává Dlouhý.

Přesto se podpora sportu vyvíjí. Zatímco dříve nebyl pro firmy problém uzavírat kontrakty na čtyřletý olympijský cyklus, nyní preferují kratší kampaně. Firmy si rovněž stále více cení, pokud sportovec projevuje vlastní aktivitu, zejména na sociálních sítích. Například biatlonistka Gabriela Koukalová má na Facebooku přes 200 tisíc fanoušků, aktivní je i na Instagramu, kde ji sleduje 120 tisíc lidí.

Pro sponzory to znamená publicitu navíc. „Sportovec je takovým specifickým infl uencerem, podobně jako jsou nyní youtubeři,“ doplňuje Dlouhý. Co však v průběhu dekád zůstává stejné, je vliv olympijské medaile na jméno a marketingovou hodnotu sportovce. 

CELÝ ČLÁNEK ČTĚTE ZDE.

Pořadí zemí podle získaných medailí >>>

Kdo z Čechů hraje o další medaile? >>>

Tabulka s kompletním programem ZOH 2018 >>>

Hokejový program na ZOH 2018 >>>

Online hokejové přenosy >>>


Kompletní program ZOH 2018 a program hokeje zde >>

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek