Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Byla by to cenzura. Majitel Seznamu vysvětlil, proč couvnul a neutnul peníze z reklamy pro dezinformační weby

Byla by to cenzura. Majitel Seznamu vysvětlil, proč couvnul a neutnul peníze z reklamy pro dezinformační weby

Internetová firma Seznam.cz se po několika dnech rozhodla, že nebude hodnotit obsah zpravodajských webů. Nová pravidla měla znemožnit umisťování reklamy z programu Sklik na dezinformační weby. K rozhodnutí společnosti, o němž se nyní hojně diskutuje, se výjimečně na svém twitteru vyjádřil i majitel Seznamu Ivo Lukačovič, který jinak zůstává stranou dění. Napsal, že rozhodnutí zvrátit chystané opatření přišlo přímo od něj.

„Dozvěděl jsem se, že nové obch. podmínky mohou dopadnout i na weby, které mají „pouze“ jiný pol. názor. Tak jsem tu cenzuru zrušil,“ odůvodnil Lukačovič rozhodnutí společnosti.

V podobném duchu se ve středu vyjádřil i výkonný ředitel Seznamu Michal Feix. „Představenstvo o záměru zpřísnit pravidla reklamy v oblasti zpravodajských webů nevědělo, a pokud by o ní ode mne vědělo, nepustilo by ji do realizace. Představenstvo a majitel společnosti si nepřeje, abychom se snažili určovat objektivnost a pravdivost zpravodajských webů, které jsou zařazeny do naší reklamní sítě. Proto jsme dnes z pravidel reklamy tato kritéria pro zpravodajské weby odebrali,“ uvedl Feix.

O zavedení přísnějších pravidel pro zařazení webů do reklamní sítě Sklik informovala některá média minulý týden. Aby mohly zpravodajské weby zobrazit tuto inzerci, nesměly by podle nových pravidel mimo jiné uvádět lživé a klamavé informace, vydávat komentáře a konspirační teorie za zpravodajství nebo zveřejňovat články se smyšlenými autory. Na webu musel být také uveden jeho provozovatel.

Zpřísnění pravidel vyvolalo rozporné reakce. Ocenila jej část politiků včetně premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD), podle kterého šlo o dobrou metodu, jak čelit serverům, které šíří lživé informace. Mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček naopak firmu za to, že požadovala dodržování zpravodajské etiky, zkritizoval a označil to za cenzuru.

Sklik zobrazuje na webech reklamu na různé firmy či služby. Do programu se mohou jako partneři zapojit servery splňující podmínky Seznam.cz a za zobrazení reklamy na svých webech pak dostávají od Seznamu provizi z výnosů z reklamy.

Seznam.cz má roční tržby přes tři miliardy korun. Významnou část tvoří právě příjmy z inzerce. Majitelem společnosti je její zakladatel Ivo Lukačovič.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek