Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

CNN spouští vlastní internetovou televizi. Pokus za 40 milionů sází hlavně na mladé diváky

CNN spouští vlastní internetovou televizi. Pokus za 40 milionů sází hlavně na mladé diváky

Rychlá, krátká a zábavná – taková by údajně měla být videa, která dovedou zaujmout generaci Y. Jsou o tom přesvědčení i novináři z CNN, kteří spustili start-upový kanál s videi, která mají cílit hlavně na mladé na sociálních sítích. Společnost si stejně jako ostatní firmy v segmentu totiž uvědomuje, že čím dál více diváků sleduje videa na mobilních zařízeních. Nyní chtějí začít dokonce s celodenním vysíláním.

Mediální dům Time Warner spustil svůj projekt Great Big Story už v roce 2015. Tehdy kanál vysílal krátká videa většinou o zajímavých místech, nebo pozoruhodných jednotlivcích. Mezi těmi byl například postižený horolezec bez rukou a nohou nebo tvůrce umělého jazyka dothráčtiny, kterou mluví postavy v seriálu Hra o trůny. Nyní se mediální společnost, pod kterou spadá i televize CNN, rozhodla, že kanál bude vysílat 24 hodin denně a začne tak vážně konkurovat klasickým televizím.

Společnost chce změnu podle webu Bloomberg odstartovat příští léto. Už teď jsou ale plány velké – do celodenního online vysílání chce skupina v následujících dvou letech investovat 40 milionů dolarů. Cílem bude prý hlavně přilákat nové diváky z řad takzvaných mileniálů, kteří běžně už moc televizi nesledují.

Většina videí na platformě Great Big Story má méně než tři minuty. Podle generálního manažera digitálního obsahu CNN Andrewa Morse nová televize nabídne divákům nevšední a živé zážitky. Pokusit se o to chce prostřednictvím snímání okolí drony nebo použitím virtuální reality. V plánu je prý živý přenos z národního parku Serengeti, nebo pohled na dno uhelného dolu.

Podle současných dat se na videa na webu Great Big Story dívá až 60 milionů lidí týdně. Sledují je průměrně 38 minut a je jim kolem 27 let. To je mnohem méně než běžnému divákovi klasické CNN. Tomu je dle výzkumů zhruba 58 let.

A plány jsou prý ještě odvážnější. Časem by prý měla vzniknout série letních festivalů, jejichž obsahem bude poezie, dobrá hudba a video. V současnosti se vybírají vhodná místa.

Oznámení o významné investici skupiny Time Warner přišlo v době, kdy firma čeká na konečné schválení, aby ji mohla koupit společnost AT&T. I do filosofie této společnosti ale větší důraz na internetovou zábavu na sociální sítě zřejmě zapadá. „Budoucností mobilních zařízení je video a budoucností videa jsou mobilní zařízení,“ prohlásil loni Randall Stephenson z vedení společnosti AT&T.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek