Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Další měsíčník hledá azyl v digitálu. Britský Glamour prodlužuje periodicitu a jde na síť

Další měsíčník hledá azyl v digitálu. Britský Glamour prodlužuje periodicitu a jde na síť

Britský lifestylový a beauty magazín Glamour dává vale své měsíční periodicitě a tvrdí, že od nynějška chce cílit zejména na své digitální čtenáře. Pro ty, kteří zůstanou věrni jeho papírové verzi pak bude k dispozici už jen dvakrát ročně, nicméně nyní v prestižním sběratelském vydání. „Chceme jít naproti našim čtenářům, kteří se pohybují zejména na síti,“ dodalo vydavatelství. 

„Naší hlavní čtenářskou skupinou jsou primárně ženy mezi 20 a 54 lety, které se stále více pohybují v digitálním prostoru. Nynější čtenáři mají zkrátka jiné návyky, než ti, kteří si časopis kupovali jako první číslo jeho britské mutace v roce 2001,“ tvrdí vydavatelství Conde Nast Britain, které britskou verzi časopisu vydává. 

Provozní ředitel vydavatelství Albert Read dodal, že zatímco kvalita článků, jejich vize a provedení zůstává v Glamouru ústředním tématem, způsob doručení ke čtenáři se mění. „Máme značku, kreativitu i přístup ke čtenářům – a to je enormní kompetitivní výhoda,“ dodává Read.

Změna v časopisu proběhne již během příštích týdnů, poslední tištěné měsíční číslo magazínu vyjde v listopadu. Spolu se změnami se hovoří o snižování stavů v redakci, nicméně vydavatelství zatím „přesné počty“ nepotvrdilo. 

„Naše hlavní strategie nyní bude především mobilní a sociální,“ uvádí vydavatelství. Časopis Glamour dnes vychází celkem na 17 trzích, změna se však zatím chystá jen na tom britském. Právě tam totiž klesnul náklad titulu ve druhé polovině loňského roku o plných 25 procent.

Ačkoliv vydavatelství balí nepříjemné změny do cukrových vět, rizika pro přesun časopisu na digitální platformu zůstávají značná. A to nejenom proto, že na internetu je výrazně vyšší konkurence, než na poli printu. „Riziko tohoto kroku vidím v tom, že tím, jak se bude časopis zaměřovat na svět internetu, bude chtít publikovat módní obsah, který jen bude zvyšovat čtenost, a to klidně i na úkor kvalitní žurnalistiky. Samozřejmě, že vydavatelství popře, že by to byl záměr, ale z mého pohledu se jedná o možný problém,“ komentoval změnu editor serveru BBC Amol Rajan.

Britský Glamour v době svých prvních vydání v roce 2001 přišel s novinkou ohledně velikosti – vycházel totiž ve formátu, který se pohodlně vešel ženám do kabelek. Od letošního ledna však byla kvůli změnám na trhu britská mutace vydávána ve standardním časopisovém formátu.

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek