Evropští vydavatelé bijí na poplach. Nová pravidla EU pro ochranu soukromí je můžou zničit

Lucie Bednárová

Navrhované změny v ochraně soukromí uživatelů online, s nimiž na začátku letošního roku přišla Evropská komise, ještě víc posilují postavení technologických gigantů, jako je Google, Facebook nebo Apple, v oblasti internetové reklamy. Vydavatelé předních evropských deníků se dokonce obávají, že by je politika Bruselu mohla zcela zruinovat. „Utrpí tím kvalitní žurnalistika,“ píší ve společném dopise adresovaném Evropskému parlamentu.

Evropská komise by měla přepracovat navrhovaná pravidla pro ochranu soukromí uživatelů online (e-Privacy Rules), protože můžou nebezpečně posílit postavení Facebooku, Applu a Googlu na trhu s internetovou reklamou a zcela zničit kvalitní evropskou žurnalistiku. V dopise, který obdržel Evropský parlament, to uvedli vydavatelé předních evropských titulů jako jsou Financial Times, Guardian, Le Monde, Spiegel, Telegraph, Daily Mail nebo Les Echoes.

Zeman a Babiš nahrávají neonacistům, říká dokumentarista Vít Klusák

sinfin.digital