Facebook chce serióznější zprávy. Poslední novinkou je vyřazení clickbaitů

Sociální síť Facebook ve své poslední sérii updatů vystoupila proti takzvaným clickbaitům – tedy zprávám, které čtenáře lákají na údajně bombastický obsah skrze zavádějící či neúplné titulky. „Uživatelé by nyní měli ve svém news feedu vidět více autentických zpráv," tvrdí Facebook ve svém blogu. 

Facebook dokazuje, že boj proti pochybným zprávám myslí vážně. Poté, co se angažoval v boji proti takzvaným falešným zprávám, které údajně ovlivnily francouzské i americké prezidentské volby, nyní přišla řada i na clickbaitové zprávy. Těmi weby lákají čtenáře skrze bombastický, zavádějící či neúplný titulek aby zprávu rozklikli, čímž zvyšují svoji čtenost i své příjmy z reklamy.

Mezi příklad clickbaitové zprávy, proti nimž síť bojuje, patří například titulky zpráv „WOW, zázvorový čaj je recept k věčnému mládí. TO musíte vidět!“.

Obtěžování dětí a sebepoškozování Facebooku nevadí, myslí i na kanibalismus. Toto jsou tajná pravidla sociální sítě

sinfin.digital