Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Facebook chystá velké změny, slovenským médiím srazil počet interakcí až 12násobně

Facebook chystá velké změny, slovenským médiím srazil počet interakcí až 12násobně

Facebook podle všeho čekají pořádné změny. Tým Marka Zuckerberga totiž v šesti vybraných zemích testuje novou strategii zobrazování kanálu vybraných příspěvků. Jak informoval Denník N, například na Slovensku jsou nyní v tomto kanálu zobrazovány pouze příspěvky přátel a reklamy. Kompletně tak odtud zmizely příspěvky stránek a někteří uživatelé nevidí ani osobní účty lidí, které jen sledovali. Důsledek tohoto kroku Facebooku se projevil okamžitě. Šedesát největších slovenských zpravodajských serverů ve čtvrtek, kdy byla změna spuštěna, zaznamenalo až 4x méně interakcí, než v předchozích dnech. 

Nevinný test nového konceptu sociální sítě, anebo neskrývané vyhlášení války velkým mediálním domům? Aktuální verze Facebooku, kterou společnost právě testuje v šesti zemích včetně Slovenska, nese znaky obojího.

Sociální síť totiž přesunula příspěvky stránek (pages) do nového kanálu průzkumník příspěvků a v klasickém kanálu vybraných příspěvků (news feed) se nyní zobrazují jen příspěvky přátel a reklamy. Toto opatření mělo brutální dopad na počet interakcí slovenských médií. Ve čtvrtek, kdy byla změna zavedená, klesl počet lajkování, komentování a sdílení příspěvků například serveru Plus 7 dní oproti dřívější úrovni 14násobně. Server SME zaznamenal 6.5krát nižší počet interakcí, Nový čas 5krát nižší počet interakcí a Denník N 2.4krát méně interakcí.

Server Medium informuje, že pokud uživatelé chtějí vidět svůj kanál vybraných příspěvků tak, jak jsou zvyklí, mohou si za toto připlatit.

„Zatím jde jen o regionální test. Myslím, že bychom se neměli dívat na propady interakcí na dennodenní bázi, ale spíše bychom měli sledovat dlouhodobé trendy. V některých dnech je na Facebooku více obsahu, proto je v kanálu vybraných příspěvků větší konkurence, což se může projevit na číslech médií,“ uvedl pro Denník N tiskový mluvčí Facebooku.

I přesto však paradoxně návštěvnost mediálních serverů tímto krokem nijak výrazně neutrpěla. Facebook a další sociální sítě jsou přitom pro mnoho médií místem, kde získávají nemalou část svých čtenářů.

Facebook tuto změnu testuje kromě Slovenska i na Srí Lance, Srbsku, Bolívii, Guatemale a v Kambodži. Ve zbytku zemí světa pak společnost v posledních dnech spustila kanál průzkumníka příspěvků i na desktopové verzi, nicméně zobrazují se tam zatím jen příspěvky, které síť vyhodnotila jako pro uživatele zajímavé. 

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek