Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Facebook odstřihne tvůrce falešných zpráv od zisků z reklam. Nechce dopadnout jako YouTube

Facebook odstřihne tvůrce falešných zpráv od zisků z reklam. Nechce dopadnout jako YouTube

Facebook reaguje na obavy svých pěti milionů reklamních zadavatelů a mění pravidla na zobrazování reklam. Rozhodnul, že bude blokovat reklamní sdělení u nevhodných příspěvků – falešných zpráv či ofenzivních videí. Zadavatelé reklamy by v budoucnu rovněž měli znát konkrétní obsah, u kterého bude jejich reklamní sdělení zobrazeno. 

Sociální síť Marka Zuckerberga zavádí nové standardy, díky kterým by se již reklamní sdělení neměla objevovat u pochybného obsahu - zejména u videí propagujících nesnášenlivost, nenávist či u takových, která zobrazují ponižování, smrt, zneužívání mladistvých či nahotu. Nová opatření by měl zabezpečit vylepšený strojový, ale i lidský dohled nad párování reklam.

Facebook se k opatření odhodlal poté, co jsou reklamní společnosti i zadavatelé stále nervóznější z toho, že se jejich sdělení objeví v kontextu falešné zprávy, ofenzivního videa či jiného nevhodného obsahu. Taková událost by pro zadavatele měla místo pozitivního přínosu v získání nových zákazníků spíše negativní charakter. 

Společnost rovněž na počátku září spustila svou službu Watch, která by se měla postupně přibližovat konceptu, který je známý ze serveru YouTube. Kdokoliv by tak na ni mohl nahrávat svá videa, a na těch díky vložené reklamě i vydělávat.

Jenže Facebook se chce poučit ze skandálu, který se odehrál právě na serveru YouTube, patřícímu firmě Google. Několik reklamních sdělení tam bylo přehráno během videí oslavujících terorismus a nesnášenlivost. V reakci pak své reklamy z celého serveru stáhnuli prestižní zadavatelé, například společnost Johnson & Johnson.

Facebook chce odříznout od reklamy ty vydavatele, kteří se zaměřují na nějakým způsobem nevhodný obsah – ať již propagováním falešné zprávy, násilí, vulgární jazyk či nahotu. „Jsme si vědomí odpovědnosti, kterou do nás lidé a společnosti v tomto ohledu vkládají,“ komentovala novinky provozní ředitelka společnosti Sheryl Sandbergová.

„Pracujeme proto velmi tvrdě na tom, abychom zadavatelům dali více kontroly nad tím, kde a v jakém kontextu se bude jejich reklama nalézat,“ dodala ředitelka.

Facebook společně se společností Google zobrazuje asi dvě pětiny veškeré internetové reklamy. Tento trh má nyní velikost 205 miliard dolarů, příští rok by se navíc měl zvýšit o 13 procent.

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek