Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Facebook plánuje vlastní seriály. Obchází Hollywood s velkorysými milionovými nabídkami

Facebook plánuje vlastní seriály. Obchází Hollywood s velkorysými milionovými nabídkami

Facebook se podle informací deníku Wall Street Journal pokouší proniknout do zatím nepokořené oblasti vlastního obsahu. Největší sociální síť světa údajně v současné době obchází hollywoodská studia, kterým nabízí spolupráci na nových seriálech, které by se vysílaly exkluzivně na Facebooku. Společnost Marka Zuckerberga přitom rozhodně nehodlá nijak šetřit. Za produkci jednoho dílů plánovaného seriálu totiž hodlá zaplatit až tři miliony dolarů.

Facebook je sice ve skluzu, trend úspěšných seriálů si ale nechce nechat zcela utéct a sahá proto hluboko do kapsy. Vedle prvotřídní tvorby plánuje také uvedení méně nákladných pořadů, jejichž cena by se měla pochybovat v řádech několika stovek tisíc dolarů za jednu epizodu. Cílit přitom hodlá spíše na mladší obecenstvo. Jako cílovou skupinu svých plánovaných seriálů si totiž vytýčil věkovou skupinu 13-34 let.

Prvních počinů Facebooku by se jeho uživatelé měli dočkat už na konci léta. Podle původního plánu se premiérová dávka videí měla objevit už na jaře tohoto roku, ale to z neznámých důvodů nevyšlo. Kvůli záměrům vytvářet vlastní obsah už společnost zaměstnala několik lidí se zkušeností ze stanice MTV nebo z úspěšných kanálů na YouTube.

Zpravodajský web Business Insider už dříve přinesl informace o tom, že Facebook připravuje až dvě desítky pořadů. Jedním z prvních by měla být reality show Last State Standing, na které se podílí tvůrci soutěžní série American Ninja Warrior. V nové soutěži pod taktovkou Facebooku by se měli objevit účastníci z 50 zemí světa, kteří budou hrát o půl milionů dolarů.

Facebook přitom není jedinou technologickou společností, která si zahrává s myšlenkou produkce vlastního obsahu. Svou reality show o vývojářích aplikací s názvem The Planet of Apps připravuje i Apple. Ten vedle toho koupil i práva na úspěšnou talk show Carpool Karaoke, jejíž novou řadu v současné době exkluzivně pro své předplatitele vysílá na své hudební platformě Apple Music.

Nutno dodat, že byznys se špičkovými seriály zažil boom a tu nejepší produkci předchází dobrá pověst i velká očekávání. Na trhu působí řada zavedených velkých hráčů, kteří Facebooku jeho plány rozhodně nebudou chtít ulehčit.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek