Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Facebook útočí na televize. Unijní legislativa na něj nestačí

Facebook útočí na televize. Unijní legislativa na něj nestačí

Internetová megakorporace Facebook bude vyrábět vlastní seriály, které budou cílit především na mladé publikum. Expanze do jiného odvětví přinese konkurenci především pro klasické televize nebo internetový streamovací gigant Netflix. Spát ale nenechá ani legislativcům v Bruselu, pod jejichž rukami v současné době vzniká nová legislativa upravující audiovizuální mediální služby. Jak regulovat sociální média totiž zatím není jasné.

Současné znění nového návrhu směrnice, která vzniká v Bruselu a která má upravovat prostředí audiovizuálních mediálních služeb, se zahrnutím sociálních sítí jako takových nepočítá. Problém ale podle některých odborníků může nastat v momentě, kdy se sociální sítě rozhodnou rozšiřovat svou působnost i do jiných oblastí.

A o tom, že se o něco takového pokusí, dnes už nikdo nepochybuje. Zaútočit na klasické televize nebo streamovací společnosti v čele s Netflixem má totiž v úmyslu Facebook. Po Amazonu a Google chce být další internetovou korporací, která vstoupí na trh s televizními filmy a seriály.

Podle informací zahraničních médií si už objednal vlastní program „Returning the Favor“, v němž bude moderátor Mike Rowe hledat zajímavé lidé, kteří jsou prospěšní pro své komunity. Jak také nedávno informoval americký list The Wall Street Journal, provozovatel sociální sítě jednal s hollywoodskými studii o seriálovém dramatu „Strangers“. V přípravě by měl být i další seriál.

Jedna epizoda má podle agentury Reuters stát až tři miliony dolarů (70,5 milionů korun) a její cílovou skupinou mají být mladí lidé mezi 13 a 34 lety. Jednotlivé epizody budou odvysílány postupně a nebudou k dispozici v jednom balíku, jako to dělá například zmiňovaný Netflix nebo Amazon. Výrobu vlastních seriálů zahájila minulý týden i firma Apple.

Nová směrnice o audiovizuálních mediálních službách (AVMSD) má reagovat na vývoj technologií. Hlavní změny přináší v oblasti reklamy, podpory evropských děl nebo ochrany dětí před nevhodným obsahem. Podle informací redakce INFO.CZ by měla být schválena do konce letošního roku. Členské státy včetně České republiky budou mít následně dva roky na to, aby ji převzaly do svých právních řádů.

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek