Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Facebooková revoluce. Fake News weby už nebudou moci podporovat příspěvky na sociální síti

Facebooková revoluce. Fake News weby už nebudou moci podporovat příspěvky na sociální síti

Sociální síť Facebook vyrazila do ofenzivy proti falešným zprávám, alternativním faktům a podvodnému obsahu. Společnost Marka Zuckerberga varovala, že poskytovatelé falešných zpráv již na sociální síti nebudou moci inzerovat. Ukazuje tak cestu třeba i společnosti Seznam, která se na počátku srpna snažila o podobný přístup, nakonec však své plány odvolala. 

Už dost, varuje Facebook. „Pokud budete opakovaně sdílet zprávy, které se ukáží jako falešné, tak vaše společnosti nebudou moci inzerovat na Facebooku,“ uvádí společnost na svém blogu. O tom, do jaké míry se jedná o takzvané falešné zpravodajství, přitom nebude rozhodovat sám Facebook, ale nezávislé ověřovací, fact-checkingové společnosti.

„Pokud stránka na facebooku bude opakovaně sdílet příspěvek, který byl označený třetí stranou jako falešný, tak společnost tuto stránku provozující již nebude moci nakupovat na facebooku reklamu. Pokud stránka se sdílením falešných zpráv přestane, tak bude k nákupu reklamy opět kvalifikována,“ nastavuje nové podmínky sociální síť.

Facebook uvedl, že falešné zprávy jsou nebezpečné pro jeho komunitu. Tvoří svět méně informovaný a vedou k rozpadu důvěry. Společnost Marka Zuckerberga se proto rozhodla bojovat proti falešným zprávám na několika frontách. Chce omezit ekonomické iniciativy k samotnému vypouštění falešných zpráv, vyvíjí nové produkty, které by zabránily jejich šíření a vzdělává uživatele, aby byli v oblasti fake news obezřetnější.

Podobná opatření jako Facebook přitom plánovala zavést i česká společnost Seznam.cz, která chtěla zavést přísnější pravidla pro zařazování webů do reklamní sítě Sklik. Aby mohly zpravodajské weby zobrazit Sklik, nesměly podle jejích pravidel mimo jiné uvádět lživé a klamavé informace, vydávat komentáře a konspirační teorie za zpravodajství nebo zveřejňovat články se smyšlenými autory. Na webu musel být také uveden jeho provozovatel.

Firma nicméně nakonec od svého záměru ustoupila. „Představenstvo o záměru zpřísnit pravidla reklamy v oblasti zpravodajských webů nevědělo, a pokud by o ní ode mne vědělo, nepustilo by ji do realizace. Představenstvo a majitel společnosti si nepřeje, abychom se snažili určovat objektivnost a pravdivost zpravodajských webů, které jsou zařazeny do naší reklamní sítě. Proto jsme dnes z pravidel reklamy tato kritéria pro zpravodajské weby odebrali,“ uvedl na začátku srpna výkonný ředitel Seznamu Michal Feix.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek