Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Francouzské mediální domy spojují síly. Chtějí bojovat proti Googlu a Facebooku

Francouzské mediální domy spojují síly. Chtějí bojovat proti Googlu a Facebooku

Mediální domy v zemi galského kohouta spojují síly v boji proti reklamnímu duopolu Facebooku a Googlu, který si ukusuje čím dál více reklamního podílu. Tradiční listy Le Monde a Le Figaro tak založily reklamní alianci Skyline, další skupina mediálních domů, která obsahuje například koncern Lagardére či Le Parisien pak zformovaly skupinu Gravity, která se zaměřuje na sdílení údajů o svých čtenářích.

Ruku v ruce vstříc odvětví, které v poslední době ovládnul Google a Facebook. Taková je strategie vydavatelských domů stojících za aliancí Skyline, kterou tvoří Le Monde a Le Figaro. Od září budou moci zadavatelé reklamy inzerovat skrze jejich společný podnik, který jejich reklamní sdělení nabídne čtenářům na více než dvaceti mediálních webech, které obě vydavatelství provozují. Kombinovaný zásah činí 35 milionů Francouzů (data za květen ze serveru Médiamétrie), což Skyline staví na úroveň Microsoftu (36 milionů unikátních uživatelů) a na dohled Facebooku (40 milionů unikátních uživatelů) a Googlu (44 milionů unikátních uživatelů).

„Projekt Skyline je o ukazování svalů, o demonstraci síly. Vysílá sdělení, že obě média jsou nyní větší a silnější,“ míní Etienne Watrigant, výkonný manažer společnosti Integral Ad Science.

Oba mediální domy budou podle serveru Digiday stále prodávat svůj reklamní prostor i samostatně, na společný projekt však každá ze společností vyčlení asi padesátku zaměstnanců. Podle šéfů obou firem k takovémuto spojení již dříve nedošlo proto, že by bylo s největší pravděpodobností zakázané francouzským antimonopolním úřadem. Nyní, v kontextu dominance Facebooku a Googlu na poli reklamy, se však situace v tomto ohledu změnila.

Mediální trh ve Francii je vysoce fragmentovaný a zadavatelé tak raději jednají s Facebookem a Googlem než s jednotlivými vydavateli.

Skupina Gravity, kam patří přibližně patnáct mediálních domů včetně Lagardére, Le Parisien, Condé Nast či Prisma Media, se primárně zaměřuje na sdílení dat o svých uživatelích, aby reklamním zadavatelům poskytovali precizněji zaměřitelné cílové skupiny pro jejich sdělení.

Francouzský trh digitální reklamy loni dosáhnul 1.2 miliardy eur (31.5 miliard korun).

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek