Francouzské mediální domy spojují síly. Chtějí bojovat proti Googlu a Facebooku

vkr

Mediální domy v zemi galského kohouta spojují síly v boji proti reklamnímu duopolu Facebooku a Googlu, který si ukusuje čím dál více reklamního podílu. Tradiční listy Le Monde a Le Figaro tak založily reklamní alianci Skyline, další skupina mediálních domů, která obsahuje například koncern Lagardére či Le Parisien pak zformovaly skupinu Gravity, která se zaměřuje na sdílení údajů o svých čtenářích.

Ruku v ruce vstříc odvětví, které v poslední době ovládnul Google a Facebook. Taková je strategie vydavatelských domů stojících za aliancí Skyline, kterou tvoří Le Monde a Le Figaro. Od září budou moci zadavatelé reklamy inzerovat skrze jejich společný podnik, který jejich reklamní sdělení nabídne čtenářům na více než dvaceti mediálních webech, které obě vydavatelství provozují. Kombinovaný zásah činí 35 milionů Francouzů (data za květen ze serveru Médiamétrie), což Skyline staví na úroveň Microsoftu (36 milionů unikátních uživatelů) a na dohled Facebooku (40 milionů unikátních uživatelů) a Googlu (44 milionů unikátních uživatelů).

Google četl soukromé emaily uživatelů, aby lépe zacílil reklamu. S tím končí, úplně se z vaší pošty ale nestáhne

sinfin.digital