Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Google četl soukromé emaily uživatelů, aby lépe zacílil reklamu. S tím končí, úplně se z vaší pošty ale nestáhne

Google četl soukromé emaily uživatelů, aby lépe zacílil reklamu. S tím končí, úplně se z vaší pošty ale nestáhne

Konec šmírování emailů. Google oznámil, že přestane svým uživatelům číst elektronické zprávy kvůli lepšímu zacílení reklamy. Aktivita, která se týkala jen fyzických osob a ne firemních zákazníků platformy, umožňovala uživatelům servírovat reklamu podle toho, o čem si psali s ostatními. Přestože Google přestane skenovat soukromé emaily kvůli reklamě, bude nadále pokračovat v prohlížení pošty kvůli hledání škodlivých zpráv, spamu a phishingu.

Google se rozhodl pro své běžné uživatele zavést to, co u firemních zákazníků dělá už dlouhodobě. Reklamu už nebude zaměřovat podle obsahu emailů, ale podle jiných údajů, například preferencí při vyhledávání, dle hlášení polohy a podobně. Firma to uvedla v oficiálním prohlášení minulý týden.

Společnost pro firemní zákazníky, kteří využívají balíček G Suite, nabízí své produkty jako email, kalendář a uložiště, ve kterých platící uživatelé reklamu nevidí. Běžným uživatelům verzí těchto programů se bude reklama zobrazovat i dál – ne však cíleně dle obsahu jejich zpráv.

I nadále na emailové platformě zůstane možnost rychlé intuitivní odpovědi, takzvané Smart Reply. Ta nabízí při odpovědi na email přednastavené odpovědi dle sledování minulých emailů. Služba funguje v mobilních verzích aplikace a zatím není lokalizovaná pro češtinu.

Firma uvedla, že její služby už celkově využívají 3 miliony společností. Celkem využívá celosvětově služeb Googlu 1,2 miliard obyvatel. Firma bude pravděpodobně své služby ještě vylepšovat, soupeří totiž s dalším gigantem na trhu, který nabízí webový servis pro firmy – firmou Amazon a její službou Amazon Web Services (AWS).

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek