Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Google pracuje na blokování reklam, je pod drobnohledem eurokomisařky

Google pracuje na blokování reklam, je pod drobnohledem eurokomisařky

Technologický gigant Google připravuje pro desktopové a mobilní verze svého internetového prohlížeče Chrome funkci blokování reklam. Nemusí to ale být tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. Evropská komisařka pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerová na sociální síti Twitter uvedla, že počínání technologického Goliáše bude pečlivě sledovat. V současnosti je pro zablokování reklamy nutné prohlížeč „dovybavit“ příslušnými doplňky.

Informaci o vývoji softwaru, který by v rámci prohlížeče Chrome blokoval reklamy, přinesl s odvoláním na nejmenované zdroje deník Wall Street Journal. Podle deníku bude software blokovat „nevhodné reklamy“, jejichž seznam sestavuje Googlem financovaná Koalice pro lepší reklamu. Očekává se, že mezi blokovaná reklamní sdělení by se měly počítat vyskakovací okna či automatické spouštění videí.

Google údajně zvažuje i možnost, že na stránce, kde se vyskytuje nevhodná reklama, by byl blokován veškerý reklamní obsah, bez ohledu na jeho potenciální závadnost. Vlastník takové internetové stránky by tak měl motivaci udržovat reklamní sdělení na své stránce na úrovni vysokých standardů. Více informací uvolní Google ve chvíli, kdy nový produkt oficiálně představí, což by mohlo být v řádu týdnů.

Oznámení ale už teď vzbudilo zájem evropské komisařky pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerové, která již dříve Google z porušování hospodářské soutěže obviňovala. „Ano, budeme se tento prvek a jeho implikace pečlivě sledovat,“ uvedla na Twitteru. Google, který má z reklamy značné příjmy, by údajně mohl být motivován k tomu, aby filtroval reklamy cizích subjektů a ponechával reklamy vlastní, čímž by získal nad konkurenty neférovou výhodu.

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek