Google k dnešnímu dni spustil očekávané blokování agresivních reklam ve svém internetovém prohlížeči Chrome. Mnohými vyhlížená novinka je ve výsledku nenápadnější, než se původně mohlo zdát. Víc si v den premiéry nemohla přát – zdá se, že zkrátka funguje.
Pokud jste dnes při brouzdání po internetu nedávali pozor, nejspíš jste si ani ničeho nevšimli. Stránky se tváří jako včera a reklamy na nich také najdete. Po chvíli vám možná dojde, že něco přeci jen chybí – agresivní reklamy, které plní celou obrazovku, nejdou přeskočit, přehrávají videa nebo se jinak pletou pod kurzor myši. Klasických bannerů se omezení netýká.
Jistě, reklamu šlo blokovat i dříve a s větší razancí – stačilo sáhnout po drobném doplňku internetového prohlížeče. S tím se ale mnohé weby nekamarádí, protože je ve výsledku připravuje o příjmy z reklamy.