Google zařízne rušivé reklamy, uživatelé na tom ale nevydělají. Víme, kdy novinka odstartuje

of

Počínaje 15. únorem příštího roku Google ve svém prohlížeči Chrome zablokuje rušivé a agresivní reklamy. Zároveň ale postaví před nepříjemné rozhodnutí všechny, kdo inzerci filtrují pomocí doplňků, jako je třeba AdBlock. Jednotlivé weby totiž tyto lidi budou moci nově vyzvat, aby zaplatili, nebo vypnuli blokaci a reklamu přetrpěli.

Rozhodnutí Googlu vypnout rušivé reklamy vyplývá z toho, že se společnost připojila k iniciativě jménem Koalice pro lepší reklamu, píše oborový web VentureBeat.

Součástí snahy Googlu o změnu reklamního prostředí na internetu je právě blokátor, díky kterému se uživatelům přestanou zobrazovat agresivní a obtěžující reklamy. Jde především o vyskakovací pop-up okna nebo samospouštěcí videoreklamy se zvukem nebo blikajícími efekty.

Společnost novinky zdůvodňuje tím, že tyto nevhodné poutače vedou uživatele k tomu, že si zapnou blokátory pro všechny weby a na to pak doplácí i ty stránky, které agresivní reklamy nepoužívají.

„Spotřebitelé instalují blokátory reklam kvůli špatným, frustrujícím zážitkům,“ tvrdí šéf reklamy Googlu. „Agresivní reklamy jsou rozšířenou, necitlivou možností, která poškozuje všechny vydavatele,“ tvrdí Sridhar Ramaswamy, viceprezident Googlu zodpovědný za reklamu.

Blokátory reklam jsou přitom u lidí stále oblíbenější. Podle serveru PageFair je mělo v roce 2016 nainstalované 30 procent z 615 milionů zařízení.

sinfin.digital