Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Kritika na Facebooku? Pro firmu je to známka toho, že je inovativnější

Kritika na Facebooku? Pro firmu je to známka toho, že je inovativnější

Podnikáte a zajímá vás zpětná vazba na vašich facebookových stránkách víc než ostatní firmy? Jsou k vám někdy uživatelé na sociálních sítích tvrdí? To je pro vaš byznys dobrá zpráva. Podnikatelé, kteří aktivně po uživatelích žádají zpětnou vazbu a vylsechnou si upřímné hodnocení, jsou inovativnější. To je výsledek studie Centrum pro evropskou ekonomiku v Mannheimu.

Studie zahrnuje tři tisíce firem působících ve zpracovatelském průmyslu a službách v Německu. „Existuje spousta faktorů, které ovlivňují inovativnost firmy,“ vysvětluje Irene Bertscheková, jedna z autorek studie německému deníku Handlesblatt. Jako příklad uvádí výdaje na výzkum a vývoj nebo investice do informačních technologií. Ale když se odečtou tyto faktory, zůstává jeden, který je pro všechny stejný.

„Podnikatelé, kteří dostávají na Facebooku zpětnou vazbu jsou inovativnější. Tito podnikatelé častěji přichází s něčím novým, zlepšují produkty a služby, které na trh přináší," popisuje.

Pokud ale chtějí podnikatelé použít Facebook jako hnací motor inovací, nestačí pouze založit stránku firmy a občas do ní nahlédnout. Je důležité zákazníky aktivně o zpětnou vazbu požádat „Když se otevřeně podnikatelé ptají na Facebooku lidí na jejich názor na služby či produkty, z příspěvku uživatelů dokážete pravděpodobně hodně vytěžit,“ dodává Bertscheková. Obzvlášť užitečné jsou podle studie negativní ohlasy.