Lidem je jedno, kdo článek napsal. Víc jim záleží na tom, kdo ho na Facebooku sdílel

Aleš Hudský

I já patřím k těm, kteří čekají na filmovou recenzi Mirky Spáčilové, než se vydají do kina. Čtenáři už tolik nevyhledávají mezi autory článků uznávané kapacity nebo jim je to jedno. Co je opravdu zajímá, jsou osoby, které článek po přečtení olajkovaly. Alespoň je tomu tak ve Spojených Státech. Američané věří závěrům článku, který si přečetli, víc, pokud je sdílen někým, komu věří. Alespoň podle závěrů průzkumu Media Insight Projektu, o němž informoval server Mashable.

„Lidé, kteří si přečtou článek olajkovaný váženou nebo alespoň známou osobností, byť pochází z neznámého mediálního zdroje, takové informaci věří víc, než pokud se stejný článek objeví v respektovaném mediálním zdroji, který je však sdílený osobou, které nevěří“, tvrdí zpráva.

Media Insight Project ve spolupráci s American Press Institute a Centrem Associated Press pro public affairs vytvořil falešnou verzi Facebooku pro 1489 osob. Těm byly předloženy stejné články, ale jejich zdroj a sdílející osoba se lišily. Účastníci průzkumu odpovídali na otázky, jak kterým zprávám věří. Články, většinou o zdraví, byly připsány falešnému zdroji DailyNewsReview.com nebo renomované AP. Na tom ale nikomu nezáleželo tolik jako na tom, kdo články sdílel.

sinfin.digital