Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Londýn zřejmě prověří plán převzetí televize Sky Murdochem. Bojí se jeho přílišného vlivu

Londýn zřejmě prověří plán převzetí televize Sky Murdochem. Bojí se jeho přílišného vlivu

Britská vláda zřejmě podrobí plán americké mediální společnosti 21st Century Fox na úplné převzetí provozovatele placeného televizního vysílání Sky hloubkové prověrce. Sdělila to dnes britská ministryně kultury Karen Bradleyová poté, co regulační úřad Ofcom dospěl po svém zkoumání k závěru, že transakce za 11,7 miliardy liber (zhruba 349 miliard Kč) by poskytla impériu mediálního magnáta Ruperta Murdocha příliš velký vliv v britských médiích.

„Nově vzniklý subjekt by byl z hlediska celkového dosahu třetí největší za BBC a ITN a jako jediný by provozoval zpravodajství prostřednictvím televizního vysílání, rozhlasu, tisku a internetu,“ uvedla ministryně. Ofcom zkoumal vliv plánu převzetí právě na její žádost a jeho nálezy jsou pro vládu doporučeními.

Bradleyová oznámila, že zúčastněné strany mohou na předložené obavy reagovat do 14. července. Poté vláda s konečnou platností rozhodne, zda se hloubková prověrka uskuteční.

Sky sdělila, že bude vládě ve vyšetřování nadále plně k dispozici. Americký podnik uvedl, že je postojem vlády zklamaný, zvláště když slíbil, že zachová redakční nezávislost zpravodajského kanálu Sky News. Podle firmy by hloubkové vyšetřování mohlo dokončení transakce odložit až do příštího června. Analytici Citibank agentuře Reuters řekli, že vláda se s Murdochovým podnikem nakonec dohodne na ústupcích a transakce se uskuteční.

Společnost Fox v televizi Sky již dlouho vlastní 39 procent akcií a na jejím úplném převzetí se dohodl loni v prosinci. Fox byla součástí Murdochovy skupiny News Corporation, která o koupi celé tehdejší BSkyB usilovala už před šesti lety. Od tohoto záměru ale ustoupila kvůli skandálu kolem odposlechů, jež praktikoval bulvární týdeník News of the World z Murdochovy skupiny.

News Corporation se v roce 2013 rozdělila do dvou samostatných společností - vydavatelská část si ponechala název News Corporation a vlastní mimo jiné několik britských deníků; zábavní část dostala jméno 21st Century Fox.

Podnik 21st Century Fox, který vlastní kabelové sítě Fox News a FX, vysílací kanál Fox a velké hollywoodské filmové studio, získá převzetím Sky významného distributora v Evropě. Sky má asi 22 milionů zákazníků v Británii, Irsku, Německu, Itálii a Rakousku. Evropská komise v dubnu úplné převzetí Sky schválila.

Britská mediální společnost British Sky Broadcasting Group (BSkyB) v roce 2014 převzala za 5,3 miliardy liber placené televize Sky v Německu a v Itálii. Stala se tak největší skupinou placených televizí v Evropě a po těchto akvizicích svůj název zkrátila na Sky.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek