Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Messenger od Facebooku již používá každý šestý obyvatel planety. Bude se za něj platit?

Messenger od Facebooku již používá každý šestý obyvatel planety. Bude se za něj platit?

Chatovací aplikaci Messenger od sociální sítě Facebook používá již 1,2 miliardy aktivních uživatelů. Přestože se tempo růstu uživatelů aplikace v posledních měsících mírně snížilo, stále zůstává na takové úrovni, o niž si její konkurenti mohou nechat jenom znát. Počet uživatelů aplikace za posledních devět měsíců zvýšil o 200 milionů. 

„Nyní máme více než 1,2 miliardy uživatelů, kteří náš Messenger používají každý měsíc. Chtěl bych tak všem uživatelům naší aplikace poděkovat, že nám umožňujete tvořit něco tak skvělého a pro vás smysluplného,“ rozplýval se ve svém facebookovém postu David Marcus, šéf Messengeru. A měl proč. Během posledních dvou let se totiž aplikaci Messenger podařilo počet svých uživatelů zdvojnásobit.

Messenger od roku 2014, kdy reálně odstartoval, ušel velmi dalekou cestu. Ze začátku se totiž chatovací aplikace současné masivní oblibě rozhodně netěšila. Když se totiž před třemi lety Mark Zuckerberg rozhodnul oddělit posílání zpráv od samotné aplikace Facebooku, uživatelé se bouřili. Štvalo je, že musejí stahovat novou aplikaci, která navíc podle nich trpěla mnoha neduhy – od špatného ovládání přes zbytečné vlastnosti až po otázky ohledně soukromí. Postupem času si však zvykli, ostatně nic jiného jim nezbylo.

Facebook uvádí, že aktuální růst uživatelů o posledních 200 milionů je způsoben zejména implementací nových funkcí, jako jsou skupinové video hovory či kamera s různými nastaveními filtrů. Upozorňuje rovněž na funkci Messenger Day, kde uživatelé sdílejí své denní zážitky, které aplikace po 24 hodinách smaže.

Druhá chatovací aplikace Facebooku, WhatsApp, dosáhla shodou okolností úrovně 1,2 miliardy uživatelů před dvěma měsíci. Přestože se uživatelé obou aplikací do značné míry překrývají, je zřejmé, že Facebook má v rámci svých IM k dispozici masivní členskou základnu.

Analytici tak nyní očekávají, že Facebook se aktuálně více než na akvizici nových uživatelů zaměří na monetizování těch stávajících. Mark Zuckerberg, šéf Facebooku, sice prohlásil, že přidání reklam do aplikace WhatsApp rozhodně není ten pravý přístup, ohledně messengeru se nicméně v takto kategorických intencích nevyjádřil. Druhá možnost, jak by mohl Facebook získat z ohromné členské základny svých chatovacích aplikací peníze, je zavedení provize či poplatků ze zprostředkování plateb, což je služba, kterou messenger rovněž nabízí.

David Marcus nicméně naznačil, že se Facebook vydá spíše první cestou. „Zavádění provizí za uskutečněné platby neplánujeme. Věc, kterou tradičně děláme, a z níž nám plynou decentní příjmy, je reklama. Takže se zaměříme na ni,“ řekl nedávno Marcus.

Zavést do IM aplikací reklamní sdělení tak a zároveň si udržet své uživatele je nicméně velmi obtížné, což je jeden z důvodů, proč Zuckerberg zůstává ohledně spojení reklamy a WhatsAppu více než vlažný.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek