Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Německý bulvár zjednodušuje princip předplatného skrze Facebook. Dřív to byla noční můra, říká šéf Bildu

Německý bulvár zjednodušuje princip předplatného skrze Facebook. Dřív to byla noční můra, říká šéf Bildu

Německý bulvární deník Bild výrazně zjednodušil princip, pomocí něhož získává skrze facebookové instantní články nové předplatitele. Šéf bulváru Stefan Betzold uvedl, že kampaň předtím téměř vůbec nefungovala a než přívětivému uživatelskému rozhraní se spíše podobala noční můře.

Německá bulvární jednička nyní snížila počet kroků, kterými musí uživatel při snaze o získání předplatného prémiového obsahu projít z devíti na pouhé tři. Doufá, že pro nové čtenáře bude zjednodušení výrazně uživatelsky příznivější, nebudou masivně opouštět proces registrace a počet předplatitelů prémiového obsahu poroste, uvedl server Digiday.

„Pro spolupráci se třetími stranami máme několik zásad. Především: partnerské platformy, se kterými spolupracujeme, musejí podporovat náš placený obsah. Rovněž je třeba, aby monitorovaly vývoj nových předplatitelů,“ říká Stefan Betzold, výkonný ředitel Bildu.

Jenže spojení Bildu a instantních článků bylo od začátku problematické; podíl obsahu, který Bild dedikoval skrze tuto platformu tak varioval od dvaceti do sta procent. Část obsahu tak deník publikoval skrze tradiční externí facebookové odkazy a zbytek formou facebookových instantních článků – tedy specificky upravenou formou obsahu, kterou tato sociální síť předkládá uživatelům na mobilních telefonech. Podstatou instantních článků je, že tento obsah je zobrazován přímo na facebooku a nikoliv na webových stránkách vydavatele. 

Deník Bild na počátku letošního roku začal využívat reklamní spoty u instantních článků, které uživatelům slibovaly dva týdny prémiového obsahu zdarma. Z očekávaného přívětivého uživatelského prostředí se pro potenciální zájemce však vyklubala noční můra. Zájemce o předplatné musel odsouhlasit, že o novou kampaň má zájem, zadat svůj email, svolit, že Bild může používat data z jeho facebookového účtu, dále tato data zadat do vlastní aplikace Bildu a v průběhu celého procesu odkliknout několik licenčních ujednání. To vše na mobilním telefonu. „Během tohoto procesu jsme ztratili naprostou většinu lidí, kteří o to měli zájem. Jen velice málo opravdu dedikovaných uživatelů se prokousalo všemi devíti kroky. Byla to noční můra,“ říká Betzold.

Deník následně využil vlastního IT oddělení, aby proces pro nové zákazníky zjednodušili, a počet kroků nutných k registraci se rázem snížil na tři. „Jestli jsme nyní spokojení? Částečně. Ale raději budu spolupracovat s Facebookem na nápravě nevyhovující situace, než abych stál v rohu a fňukal že instantní články nefungují,“ říká Betzold. Deník Bild svůj placený extra obsah nazvaný Bild Plus spustil před čtyřmi lety. Nyní pro něj má téměř 350 tisíc předplatitelů, kteří nejčastěji platí 10 eur (přibližně 270 korun) za měsíční přístup. Největší příjmy má však deník Bild stále z reklamy, která oslovuje 20 milionů unikátních návštěvníků, kteří web Bildu každý měsíc navštíví.

Vydavatelský dům Axel Springer, který má Bild pod svými křídly, byl jako jeden z devíti světových mediálních domů v první vlně, která se v roce 2015 do projektu instantních článků zapojila.

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek