Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Pozice Facebooku a Googlu na reklamním trhu je v ohrožení. Přichází nový obr

Pozice Facebooku a Googlu na reklamním trhu je v ohrožení. Přichází nový obr

Americký Amazon je nezpochybnitelnou jedničkou na trhu eshopů, cloudových služeb a nyní se chystá dobýt i reklamní trh. Původně jen gigantický eshop miliardáře Jeffa Bezose podle serveru Mashable potichu vylepšuje svůj reklamní systém a začínají si toho všímat i finanční trhy. Analytici banky Morgan Stanley odhadují, že by firma příští rok z reklamy mohla utržit zhruba pět miliard dolarů. To je pro srovnání dvojnásobek ročního obratu Snapchatu, nebo polovina současné tržní hodnoty Twitteru.

V roce 2020 by reklamní příjmy Amazonu mohly dosáhnout sedmi miliard dolarů. I tak by ovšem firma dosáhla jen na čtyřprocentní tržní podíl s reklamou, kde jasně dominují Google a Facebook. Podle analytiků z BMO Capitals nicméně existuje důvod, proč by dosavadní dominantní hráči měli být nervózní. Online reklama je totiž o umění upoutat a o porozumění jednotlivým uživatelům. A málokdo má lepší data než právě Amazon, který je v nejdůležitější oblasti (online nákupů) sbíral déle než ostatní. A taková data jsou přesně to, co klienty zajímá. 

Facebook ani Google nebyly schopny svoje platformy přeměnit v online „supermarkety“. Lidé z jejich stránek odchází právě ve chvíli, kdy si chtějí něco koupit. Tímto nešvarem Amazon rozhodně netrpí. „Google víc, co lidé hledají. Facebook zase víc, co lidi zajímá a s kým jsou propojeni. Amazon ovšem ví, co lidé kupují a jak často to kupují,“ říká Daniel Salmon z BMO Capitals.

Podle něj Amazon už v současnosti ukrajuje z tržeb Googlu. Představuje to údajně větší hrozbu, než současný bojkot klientů kvůli nevhodnému obsahu na YouTube. Scott Galloway z NYU Stern School of Business si dokonce myslí, že Amazon se stává mnohem důležitějším vyhledávačem než Google. „Amazon je v současnosti nejvíce progresivní společností v nejdůležitější ekonomice světa,“ dodal.

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek