Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Soumrak Googlu a Facebooku. Austrálie začala vyšetřovat, zda neškodí médiím

Soumrak Googlu a Facebooku. Austrálie začala vyšetřovat, zda neškodí médiím

Australský regulátor hospodářské soutěže začne vyšetřovat Facebook a Google, zda nenarušují mediální trh a nepoškozují vydavatele a konzumenty. Vláda přezkum nařídila jako součást širších reforem médií. Ta znepokojuje hlavně reklamní politika Googlu.

Podobně jako na celém světě mají také australská média problém s klesajícími příjmy. Technologičtí giganti jako Google, Facebook a Netflix si totiž ukrajují značnou část zisků z reklamy. To vede k obavám o budoucnost a kvalitu žurnalistiky v době výrazného šíření tzv. falešných zpráv.

„Budeme zkoumat, zda platformy neuplatňují tržní sílu v komerčních dohodách k poškozování konzumentů, tvůrců mediálního obsahu a zadavatelů reklamy,“ prohlásil předseda regulátora ACCC Rod Sims.

Zabývat se bude také tím, jak Facebook a Google svoji činnost provozují, aby mohl naplno porozumět jejich vlivu v Austrálii.

Mluvčí Googlu dal najevo, že chce během vyšetřování s regulátorem spolupracovat. Facebook se k věci zatím nevyjádřil.

Myšlenka vyšetřování se objevila v letošním roce během projednávání širší mediální reformy. To vyústilo v uvolnění vlastnických zákonů. Velcí australští hráči tak mohli znásobit svůj podíl na trhu, aby lépe konkurovali internetovým gigantům.

Podle nezávislého mediálního analytika Petera Coxe je nejasné, co by mohl regulátor na konci šetření, které musí být ukončeno do 18 měsíců, vládě doporučit. „Můžete to vidět jako krok k jinému typu reformy, například daní,“ prohlásil Cox. S otázkou, jak zdanit technologické společnosti, se potýká i Evropská unie.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek