Tajná zpráva: Google a Facebook obírají vydavatele o peníze

kris

Kolik vydělají vydavatelé, když umístí svůj obsah na vyhledávače či sociální sítě, jako jsou Facebook, YouTube nebo Snapchat? Překvapivě to není moc. Podle utajené zprávy skupiny DCN, která sdružuje velká média, jako jsou BBC, Bloomberg či Guardian, přední vydavatelé vydělali (jednotlivě) v první polovině loňského roku díky distribuci na zmíněných platformách v průměru 7,7 milionu dolarů, což je v průměru zhruba 14 procent jejich celkových příjmů. Zprávu zveřejnil zpravodajský server Business Insider.

V podstatě to znamená, že tím, kdo na celém „kolotoči“ vydělává, jsou Facebook a Google. A děje se tak právě na úkor vydavatelů, jejichž příjmy v lepším případě stagnují, zatímco inzertní příjmy zmíněných IT společností dramaticky rostou.

Transatlantické přátelství natruc Evropě? Mayová, Trump a čaj o páté nad obchodní dohodou

sinfin.digital