Pryč jsou doby, kdy Netflix plnil jen funkci online video půjčovny. Dnes je tato společnost, kterou celosvětově využívá, více než sto milionů uživatelů plnohodnotným konkurentem zavedených televizních společností. Jen v letošním roce utratil Netflix za nákup práv a vlastní tvorbu 6 miliard dolarů, přičemž do produkce vlastního obsahu putovala čtvrtina. Největší část rozpočtu pro tvorbu vlastního obsahu tvoří náklady na produkci dramat Narcos a House of Cards. Netflix ovšem není jedinou streamovací službou, která vytváří stále kvalitnější produkci srovnatelnou s tvorbou klasických televizních společností.
Ambiciózní plány má také Amazon, pod jehož křídly v současné době natáčí britské moderátorské trio Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May obdobu oblíbeného Top Gearu. Motoristická show Grand Tour s rozpočtem 4 miliony liber na jeden díl je však pro Amazon teprve začátek.
Produkční divize společnosti by v následujících letech ráda do světa vypustila výpravné drama, které by způsobilo podobný poprask jako například sága z dílny HBO Hra o Trůny. Amazon si je totiž vědom efektu, že jeden seriálový hit má potenciál přinutit jeho fanoušky k předplácení celé služby a tím je nalákat i na další tituly. Konkrétnější obrysy zatím o seriálu, o němž by měl mluvit celý svět, známy nejsou. Web Engadget ale uvádí, že Amazon si prozatím objednal seriál o nově usazených přistěhovalcích v San Franciscu v 19. století, jeden komediální seriál a sérii založenou na komiksové předloze. Celkem v letošním roce utratí Amazon za obsah 4,5 miliardy dolarů, což ve srovnání s předchozím rokem představuje trojnásobný skok.