„Naše rozhodnutí vychází z retrospektivní práce, kterou jsme kolem voleb dělali, a závěrů amerických zpravodajských služeb, podle nichž se RT a Sputnik snažily jménem ruské vlády zasahovat do voleb,“ napsali představitelé Twitteru do prohlášení, v němž krok oznámili.
Zákaz reklamy má vést k ochraně „uživatelského komfortu“. Zhruba 41 milionů korun, které Twitter od Sputniku a RT dosud získal, chce společnost věnovat na výzkum využití sociální sítě v oblasti občanské angažovanosti a voleb.
Šéfredaktorka RT Margarita Simonjanová na krok Twitteru reagovala slovy, že Twitter během voleb tlačil společnosti do utrácení. Stanice na webových stránkách také publikovala komentář, v němž tvrdí, že nikdy nebyla zapojena do nelegálních online aktivit. „Nikdy jsme nevykonávali agendu, která by ovlivnila volby v USA,“ napsala.
Možná role Ruska a jeho mediálních kanálů před loňskými prezidentskými volbami v USA je stále předmětem šetření. dosavadní poznatky ukazují, že rusko s cílem ovlivnit veřejné mínění čile využívalo facebook, twitter i další populární sítě.