Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Tři elitní novináři na hodinu skončili v CNN. Kvůli reportáži o ruských vazbách na Trumpovo okolí

Tři elitní novináři na hodinu skončili v CNN. Kvůli reportáži o ruských vazbách na Trumpovo okolí

Tři elitní novináři zpravodajské televizní stanice CNN podali v úterý rezignaci kvůli stažené reportáži o vazbách Ruska na tehdejšího prezidentského kandidáta Donalda Trumpa. Podle oficiálního vyjádření televize daná reportáž dostatečně nesplnila její „standardy pro odvysílání“. Uveřejnění reportáže však jen nahrálo prezidentovi Donaldu Trumpovi, který často mainstreamová média – mezi nimi i televizi CNN – označuje za jeden z kanálů produkce takzvaných falešných zpráv.

Stanice CNN zveřejnila minulý týden ve čtvrtek zprávu odvolávající se na anonymní zdroj, podle kterého senátní zpravodajská komise vyšetřuje schůzku výkonného ředitele ruského investičního fondu Kirilla Dmitrijeva, který se měl sejít před Trumpovou inaugurací s jedním z Trumpových poradců Anthonym Scaramuccim. Jenže hned den poté byla tato zpráva stažena. 

Podle nejmenovaného zdroje serveru Politico se totiž Scaramucci obrátil na vedení CNN a požadoval stažení zprávy, v opačném případě měl hrozit soudním sporem. Podle deníku Washington Post se reportáž krátce po zveřejnění stala terčem pochybností jak zevnitř stanice, tak i u veřejnosti. Brzy se objevily spekulace, že zpráva neprošla standardním ověřovacím mechanismem, který je v CNN u citlivých reportáží běžný. Přesto však podle Washington Postu není zatím zcela zřejmé, která část reportáže je konkrétně vadná či nekorektní.

Televize tak v pátek reportáž ze svých internetových stránek stáhla s tím, že nevyhovovala jejím standardům. „Televize 22. června publikovala zprávu, která spojuje Anthonyho Scaramucciho s vyšetřováním ruského investičního fondu. Tato reportáž neplňuje naše vnitřní standardy a byla proto stažena, všechny hypertextové odkazy na reportáž byly odstraněny,“ uvedla CNN ve svém oficiálním vyjádření na Twitteru. 

Následně se kál i editor, který zprávu zveřejnil. „V pátek CNN stáhla zprávu, kterou uveřejnil můj tým, a jako výkonný editor tohoto týmu rezignuji,“ uvedl ve svém prohlášení Lex Harris. Kromě něj rezignoval i kandidát Pulitzerovy ceny Thomas Frank a laureát Pulitzerovy ceny Eric Lichtblau.

Podle serveru BuzzFeed sice CNN má svůj systém ověřovacích standardů věrohodnosti zdrojování zpráv, nicméně nyní přijala na reportáže týkající se ruských zásahů do americké politiky další ověřovací stupeň. Zdroj z nitra stanice uvedl, že ověřovací procedury nebyly pro danou reportáž dodrženy, právní tým údajně kompletně reportáž neanalyzoval a byl „znepokojen a překvapen“ tím, že zpráva vyšla dříve, než měla.

Scaramucci po stažení reportáže krok televizní stanice na sociálních sítích ocenil. „CNN udělala správnou věc. Oceňuji to, omluva přijata. Každý dělá chyby,“ uvedl Scaramucci na Twitteru.

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek