Unilever hrozí Facebooku stažením inzerce, na ráně je i Google

Ondřej Fér

Pokud nebudete dělat víc proti extrémnímu a nelegálnímu obsahu, stáhneme svou inzerci. Tento vzkaz vyslal Facebooku a Googlu globální obr Unilever. O podobném kroku se mluví i v souvislosti s dalšími miliardovými klienty velkých onlinových platforem.

„Nemůžeme být součástí prostředí, ve kterém lidé nevěří tomu, co vidí,“ vzkázal do ústředí Facebooku a Google Keith Weed, marketingový ředitel Unileveru. Weed je jedním z prvních top manažerů globálních inzerentů, kteří natvrdo upozornili na fakt, že důvěra spotřebitelů v sociální média je nízká – a že platformy jako Facebook a Google nedělají dost pro to, aby přestala dál klesat. „Je v zájmu digitálních medálních firem jednat dřív, než inzerenti přestanou inzerovat,“ citovala Weeda britská BBC.

To, co Weed v BBC řekl nahlas a jednoznačně, je vrcholkem ledovce. Pochybnosti o tom, jestli se vyplatí utrácet reklamní rozpočty zejména na Facebooku, se vznášejí třeba v pracovnách managementu firem, jako je AT&T, Citi, HBSC, Nestle nebo Procter & Gamble. Jde o firmy, které se už od roku 2012 pravidelně objevují v přehledu nejvýznamnějších severoamerických inzerentů na Facebooku. Ten za rok 2017 vydělal na reklamách zhruba čtyřicet miliard dolarů – a šest zmíněných firem do nejrozšířenější sociální sítě světa nasypaly jen v USA přibližně třetinu této částky.

Twitter se dostal poprvé do zisku, roste i Snapchat. Končí zlaté časy Facebooku?

sinfin.digital