Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

V reklamě se protočilo 100 miliard korun, nejvíc si ukously televize

V reklamě se protočilo 100 miliard korun, nejvíc si ukously televize

Výdaje na reklamu loni překročily 100 miliard korun v ceníkových cenách. Vyplývá to z odhadu společnost Nielsen Admosphere. Největší podíl nadále drží inzerce v televizích, která meziročně stoupla o 13 procent na 48,1 miliardy korun. Reklama v tisku stoupla o 2,9 procenta na 19,3 miliardy korun.

Údaj za reklamu na internetu, který zveřejní Sdružení pro internetový rozvoj v únoru, bude zřejmě na druhém místě, odhaduje agentura.

Souhrn ceníkové hodnoty reklamy za televize, tisk, rádio a venkovní reklamu činí za loňský rok 80,2 miliardy korun. V roce 2016 to bylo o téměř sedm miliard méně. Údaj za internetovou reklamu zatím není znám. V roce 2016 se investice do internetové inzerce zvýšily o třetinu na 19,7 miliardy a loni se očekával další růst.

Reklama v rádiích vzrostla o 7,2 procenta na 7,55 miliardy korun. Za venkovní inzerci zadavatelé utratili 5,3 miliardy korun, tedy meziročně o 3,4 procenta více.

"Rok 2017 byl v reklamním byznysu opět rokem úspěšným. U všech námi monitorovaných mediatypů evidujeme meziroční navýšení alokace hrubých mediálních investic. Souhrnná ceníková hodnota využitého reklamního prostoru loni přesáhla hranici 100 miliard korun," uvedl Tomáš Hynčica z Nielsen Admosphere.

Největším zadavatelem byl loni největší tuzemský e-shop Alza.cz s reklamou za 1,4 miliardy korun. Výdaje do reklamy tak firma zvýšila o 16 procent. O dvě třetiny na 1,3 miliardy korun loni stouply výdaje za reklamu potravinářské společnosti Ferrero Česká, pobočky italského výrobce cukrovinek. Naopak meziroční pokles o devět procent na 1,2 miliardy korun zaznamenala společnost Procter & Gamble, která vyrábí prací prášky, aviváže či prostředky na mytí.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek