Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Velký byznys kolem olympiády: Trh vysílacích práv prošel zásadní změnou

Velký byznys kolem olympiády: Trh vysílacích práv prošel zásadní změnou

Přes 35 miliard korun zaplatila společnost Discovery za vysílací práva olympiády v Jižní Koreji, Česká televize získala pouze sublicenční smlouvu.

Už dávno se pořadatelé olympijských her nemohou honosit ctihodnou myšlenkou, že jde především o soutěž nejlepších sportovců světa. Soutěží se dál, zlato ale vždy bere vysoký byznys. Byť se kolem zimních olympijských her točí zhruba poloviční kapitál v porovnání s letními hrami, stále představují výjimečnou marketingovou příležitost pro tisíce firem.

„Olympiáda se koná v Jižní Koreji, kde obecně zimní sporty nejsou příliš populární. Jde o další z her, které jsou hlavně o marketingu,“ říká Ondřej Obluk z reklamní agentury Ogilvy.

Největší bitva se tradičně vedla o vysílací práva z her, jejichž cena dlouhodobě roste. Zatímco ročník 1998 přinesl historické zlato českým hokejistům a 514 milionů dolarů celkových příjmů z vysílacích práv, o osm let později v Turíně to už bylo 831 milionů.

Více na webu E15.cz.

Vše o olympiádě si můžete přečíst zde>>>

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek