Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Vodafone dává ruce pryč od fake news. Na pochybné weby nebude umisťovat reklamu

Vodafone dává ruce pryč od fake news. Na pochybné weby nebude umisťovat reklamu

Telekomunikační společnost Vodafone oznámila nová globální pravidla, podle kterých bude prodávat reklamu. Do budoucna by se tak nemělo stávat, že by firma inzerovala na nenávistných webech, případně na stránkách s falešnými zprávami.

Oslovit reklamou spotřebitele je v době internetu snazší. Velcí hráči jako Google a Facebook používají algoritmy, které vyhodnocují zájmy potenciálního zákazníka. Inzerci tak mohou nabízet bez ohledu na to, co si člověk na síti zrovna prohlíží.

Riziko ovšem spočívá v tom, že zadavatel reklamy se může nevědomky podílet i na financování aktivit, s nimiž nesouhlasí. Běžně se stává, že firmy prostřednictvím služeb Googlu inzerují na webech, které zveřejňují falešné zprávy, tzv. fake news, případně hlásají nenávist.

Jednotlivé firmy proto řeší, jak se k takové situaci postavit. „Hate speech a fake news jsou fenomény, které podkopávají principy respektu a důvěry, které drží naši společnost pohromadě. Mezi základní hodnoty značky Vodafone patří rozmanitosti a inkluze. Také je pro nás velmi důležitá integrita demokratických procesů a institucí, které se fake news často snaží poškodit. Nehodláme tolerovat situaci, kdy může být naše značka spojována s tímto druhem urážlivého a škodlivého obsahu,“ napsal v prohlášení zaslaném novinářům ředitel společnosti Vodafone Vittorio Colao.

Právě Vodafone teď změnil globální pravidla, podle kterých bude reklamu prodávat. Ta zakáží spojování značky s projevy nenávisti a falešnými zprávami. Implementovat je chce formou tzv. whitelistu. Zapojí i globální agenturní sítě a zmíněný Google a Facebook. Třetím stranám, které jednají jejím jménem, a dodavatelům reklamních služeb firma přikáže, aby zajistily, že se inzerce na nežádoucích stánkách nevyskytne.

„Propagace značky Vodafone bude umisťována pouze na webových stránkách a kanálech na sociálních médiích s velmi nízkou pravděpodobností škodlivého obsahu. Účinnost tohoto pravidla bude skupinou Vodafone a její sítí reklamních agentur pravidelně vyhodnocována, aby webové stránky a kanály na whitelistu byly skutečně v souladu s pravidly a aby jejich výčet nebyl ani příliš široký, ani příliš úzký,“ píše Vodafone v tiskové zprávě.

Vodafone se chce podle vlastních slov vyvarovat spojení s obsahem, který „ponižuje ženy nebo menšiny, a se stránkami, které prezentují jako pravdivé informace zprávy, jež nelze ověřit ze spolehlivého přímého zdroje, nebo které jsou takovému spolehlivému přímému zdroji nepravdivě připisovány.“

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek