Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Výdaje na reklamu na webu rostou, lidé však nejvíce důvěřují offline kampaním, ukázala studie

Výdaje na reklamu na webu rostou, lidé však nejvíce důvěřují offline kampaním, ukázala studie

Přestože rozpočty společností určené na digitální kampaně loni v USA poprvé překonaly výdaje investované do televizní reklamy, lidé nejvíce věří tištěným reklamám. Vyplývá to ze studie společnosti eMarketer, která vychází z průzkumu firmy MarketingSherpa. 

Čísla hovoří jasně. Loňský rok byl prvním, kdy výdaje firem na digitální reklamu překonaly jejich rozpočet na televizní kampaně. Zatímco v digitálu utratily společnosti zhruba 72 miliard dolarů, v televizních reklamách to bylo o 800 milionů dolarů méně. Podle společnosti eMarketer se přitom budou tyto pomyslné nůžky dále rozevírat, v roce 2020 by výdaje do digitální reklamy měly činit 113 miliard dolarů, o 35 miliard dolarů více, než do té televizní.

Podle ankety společnosti MarketingSherpa, která vycházela ze vzorku odpovědí 2400 respondentů, je však nejúčinnější tištěná reklama, ta, která se nachází v novinách a v magazínech. Přes 82 procent uživatelů internetu totiž uvedlo, že při svém nákupu důvěřují právě takové reklamě. Televizní reklamě jich důvěřovalo 80 procent, reklamě zobrazované internetovými vyhledávači 61 procent a nejméně jich věřilo reklamě, která se jim zobrazovala jako digitální vyskakující okno – pouhých 25 procent.

„Jeden ze znaků vývoje spotřebitelské důvěry odráží, kterým typům reklamy spotřebitelé nejvíce důvěřují. A podle tohoto průzkumu jsou to více tradiční formáty jako televizní a tištěná reklama, která často zastíní reklamu digitální,“ uvádí studie.

V rámci digitální reklamy záleží při hodnocení její úspěšnosti na tom, jaký má formát. Video například ovlivní 86 procent uživatelů, aby si daný produkt koupili, u statického obrázku je to 78 procent uživatelů. Nižších hodnot pak dosahuje samostatný text, který takto ovlivní jen 44 procent uživatelů a nejhůře v porovnání dopadly animované obrázky (formát gif) a živý stream, které ovlivnily jen 40 procent uživatelů.

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek