Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Vysílací rada šetří Soukupovy předvolební debaty se Zemanem. Neplnil roli oponenta a prezidenta mohl zvýhodnit

Vysílací rada šetří Soukupovy předvolební debaty se Zemanem. Neplnil roli oponenta a prezidenta mohl zvýhodnit

Televize Barrandov Jaromíra Soukupa před volbami ve svých pořadech zřejmě opakovaně zvýhodnila Miloše Zemana. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) proto s provozovatelem televize zahájila správní řízení pro možné porušení zákona. Soukup pochybení odmítá.

V úterý 16. ledna před druhým kolem prezidentské volby odvysílala televize diskusní politicko-publicistický pořad Aréna Jaromíra Soukupa, kde podle rady prezentovala pouze názory na podporu Zemana, zatímco argumenty pro druhého kandidáta Jiřího Drahoše vůbec nezazněly.

Soukup podle rady v rámci tématu prezidentských voleb žádným způsobem neplnil roli kvalifikovaného oponenta, diváci tak mohli na základě výroků hostů získat mylné a zavádějící informace o politických postojích Drahoše.

„Pořad měl naopak potenciál ovlivnit rozhodování diváků/voličů ve prospěch Miloše Zemana, a to zejména z důvodu zjednodušené, zavádějící a emocionálně zabarvené prezentace otázky migrace a národních zájmů ve vztahu k prezidentským volbám, respektive k osobám jmenovaných kandidátů. Provozovatel se tak mohl dopustit porušení povinnosti, dle které má být v pořadu dbáno zásad objektivity a vyváženosti,“ uvedla RRTV.

Dalšího porušení zákona se měl Soukup dopustit 22. ledna v pořadu Duel Jaromíra Soukupa - prezidentský speciál. V rámci pořadu, ve kterém byl hostem Zeman, moderátor opět podle rady dostatečným způsobem neplnil roli kvalifikovaného oponenta, naopak vyjadřoval Zemanovi svoji názorovou podporu, a to v úvodní monologické řeči i v průběhu diskuse. Host měl k dispozici prakticky neomezený prostor k tomu, aby prezentoval své názory a postoje, dodala RRTV.

„Jestli RRTV zahájí správní řízení, vysvětlíme svou pozici a vyčkáme na rozhodnutí, o odvolání rozhoduje soud. Teprve poté budu hodnotit, co se stalo,“ sdělil serveru iDNES.cz Soukup.

TV Barrandov se sama prezentuje jako "politicky nezávislá", ale do hledáčku RRTV se dostává opakovaně. Řešila se už například její zjevná náklonnost šéfovi SPD Tomio Okamurovi.

Jaromír Soukup byl také spolu s Okamurou osobně přítomen v Zemanově štábu během druhého kola voleb mezi prezidentovými nejbližšími. Vystoupil s ním i na pódium během tiskové konference, na které Zeman hodnotil výsledky.

autor: INFO.CZ/Anežka Rozehnalová

Vše o olympiádě si můžete přečíst zde>>>

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek