Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Zlobíš? Vezmeme ti peníze. YouTube začne přísněji trestat nevhodný obsah

Zlobíš? Vezmeme ti peníze. YouTube začne přísněji trestat nevhodný obsah

Loganu Paulovi jeho videa na YouTube vydělávala miliony dolarů. Pak ale zveřejnil záběry těla člověka, který si dobrovolně vzal život, a zlatý sen skončil. YouTube Paula poslal za trest do „demonetizačního boxu“. Prudká kritika Paulovy necitlivosti navíc YouTube přiměla k tomu, že proti nevhodnému obsahu bude tvrdě bojovat. Zvolí nejefektivnější známou cestu. Sebere provinilým youtuberům možnost vydělávat peníze.

Malér, který vyvolal populární youtuber Logan Paul svými záběry člověka, který spáchal sebevraždu, je u konce. Ariel Bardin, viceprezident YouTube pro správu produktů, na oficiálním blogu napsal, že YouTube přikročí k tvrdému postihu každého, kdo by chtěl jít v Paulových stopách. Podle nových pravidel YouTube bude každý, kdo bude sdílet nevhodné nebo násilné příspěvky, čelit trojici sankcí.

YouTube může odstranit kanál ze služby „Preferované“ a také ho pozastavit, zrušit nebo odstranit. To je krajní možnost. Daleko citelnější postih je ale odebrání možnosti kanálu zobrazovat reklamy, případně jeho odstranění ze systému partnerských programů. To v praxi znamená, že pokud tvůrce na svém obsahu vydělával, o peníze přijde. Bardin také uvedl, že YouTube může kontroverznímu kanálu odebrat doporučení na domovské stránce platformy, na kartě trendů nebo v kolonce „sledovat další“.

Suma sumárum jde o souhrn celkem přísných postihů, které mají potenciál tvůrce odradit od vkládání čehokoliv, co se dostává do konfliktu s pravidly komunity. Už mnohokrát se ukázalo, že zrušit kanál nestačí. Tvůrci si ho totiž jednoduše „přenesou“ a pokračují v krasojízdě. Jakmile ale začnou přicházet o publikum i výdělek, situace se patrně změní.

Podle viceprezidenta YouTube Ariela Bardina ale hrozba trestu zdaleka nevisí jen nad lidmi, jako je Logan Paul. „Hnusné žerty, kde jsou lidé traumatizováni, propagace násilí nebo nenávisti vůči jakékoliv skupině lidí, krutost nebo působení bolesti coby pokus získat předplatitele obsahu už nebudeme tolerovat,“ napsal Bardin. Současně připustil, že až doposud byly reakce YouTube na nevhodný obsah „pomalé a neadekvátní“.

Ohlášený tvrdší přístup YouTube k porušování pravidel komunity má dvě roviny. Tou první je skutečnost, že excesy, jako jsou ty Paulovy (vedle natáčení mrtvého sebevraha se věnuje třeba zabíjení krys policejním taserem) poškozují celý ekosystém YouTube z hlediska pověsti. Druhá rovina na tuto hrozbu těsně nasedá. Čím víc bude YouTube spojený s podobným obsahem, tím menší bude ochota velkých inzerentů lít do platformy svoje reklamní rozpočty.

Tato hrozba je navíc celkem reálná. Mezi významnými zadavateli, kteří už z YouTube stáhli reklamy, figurují například společnosti Diageo, Mars, Mondelez, AT&T nebo Johnson & Johnson. Důvod? Rasistická videa, jejichž odstranění YouTube trvalo příliš dlouho. Obří společnost Unilever zase YouTube varovala, že pokud rychle nezačne vyřazovat fake news, stáhne z platformy svou inzerci. A pokud by takových velkých inzerentů mělo přibývat, pro YouTube by to znamenalo vážný ekonomický problém.

 

 

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek