Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Aerolinky, které nechaly vyvléct cestujícího, si sypou popel na hlavu. Slibují odškodnění všem

Aerolinky, které nechaly vyvléct cestujícího, si sypou popel na hlavu. Slibují odškodnění všem

Americké aerolinky United Airlines odškodní všechny cestující, kteří si zakoupili letenku na nedělní let, ze kterého byl násilím vyveden jeden z pasažérů. Letecká společnost, která kvůli incidentu čelí rozsáhlé kritice veřejnosti, na linku z Chicaga do Louisville odbavila více cestujících, než kolik byla kapacita letounu, proto čtyři rezervace následně zrušila. David Dao odmítl vystoupit, proto ho aerolinky nechaly vyvést ostrahou.

Mluvčí společnosti Megan McCarthyová podle agentury AP nabídla pasažérům bouřlivého letu kompenzaci v hodnotě ceny, kterou za letenku zaplatili. Vybrat si mohou mezi hotovostí, cestovními kredity či takzvanými mílemi, které mohou vyměnit za letenku nebo služby.

Terčem kritiky je i šéf letecké společnosti Oscar Munoz, který nejprve vyvedeného pasažéra označil za rušivého, později se ale omluvil s tím, že podobná událost se již nikdy nebude opakovat. Akcie aerolinek po incidentu výrazně ztratily na hodnotě.

1080p 720p 480p 360p 240p
Policie násilím vyvedla lékaře z přeplněného letadla

Munoz rovněž uvádí, že společnost prověří a upraví svoje postupy a do budoucna už nebude sahat po asistenci policie v obdobných případech.

Dao, který byl po incidentu hospitalizován, zatím podle AP žalobu nepodal, ale jeho právní zástupci se na ni očividně připravují. Požádali již totiž soud, aby aerolinky a město zachovaly všechny důkazy k případu.

Na dnešek pak Daoova rodina ohlásila tiskovou konferenci, na které chce společně se svými právními zástupci učinit prohlášení k médiím.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek