Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Amazon se poohlíží po novém byznysu. V netradičním odvětví chce cílit na starší zákazníky

Amazon se poohlíží po novém byznysu. V netradičním odvětví chce cílit na starší zákazníky

Americký Amazon už se dávno nespokojuje jen s příjmy plynoucími z maloobchodního prodeje. Firma je aktivní například také v logistice, datových službách nebo ve tvorbě vlastního video obsahu. Personální posily a některá veřejná prohlášení, které Amazon v poslední době učinil, navíc dávají tušit, že se společnost pod vedením jednoho z nejbohatších lidí planety – Jeffa Bezose – chystá na vstup do dalšího strategického odvětví. Tím by se měla stát farmacie.

S prodejem léků koncovým zákazníkům pomůže zejména nedávná akvizice potravinářského řetězce Whole Foods, jejíž výše se vyšplhala až na v přepočtu 300 miliard korun. Obchod s léky si přitom Amazon nevybral náhodou. Jedná se totiž o způsob, jak se dostat do podvědomí starší generace, pro kterou teď tento internetový gigant nemusí být zase tak známý a přístupný.

Podle analytiků banky Morgan Stanley by se mohl objem nového byznysu vyšplhat až na 2,3 miliardy dolarů za rok (49 miliard korun). Z hlediska celkových tržeb společnosti, které v roce 2016 dosáhly 136 miliard dolarů, by se tedy jednalo jen o zanedbatelnou část.

Hlavním smyslem vstupu do nového odvětví se tak zdá být příležitost dostat do věrnostního programu Amazon Prime také zákazníky z věkové skupiny nad 55 let, na které společnost dosud necílila. A takových potenciálních zákazníků, které si tak firma může naučit i na další své služby, bydlí ve Spojených státech 80 milionů.