Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Internet drtí prodejce maloobchodu. Za poslední dva měsíce zmizelo v USA 60 tisíc pracovních míst

Internet drtí prodejce maloobchodu. Za poslední dva měsíce zmizelo v USA 60 tisíc pracovních míst

Zvýšený zájem o koupi zboží na internetu má v USA drtivý dopad na maloobchodní prodejce. V posledních dvou měsících kvůli fenoménu online nákupů přišlo o práci na šedesát tisíc lidí, což znamená nejstrmější pokles za posledních šest let.

To navíc zdaleka není konec propouštění. Podle odborníků lze totiž v příštích měsících očekávat další uzavírání obchodů. „Jde tu především o důsledek internetových nákupů a změn v nákupních zvyklostech spotřebitelů," říká Michael Niemira z poradenské společnosti The Retail Economist.

Prodej prostřednictvím internetu klade na obchodníka nižší nároky než tradiční kamenné obchody. Internetový prodejce může mít méně zaměstnanců, neutrácet peníze za reprezentativní prodejnu v atraktivní lokalitě nebo má menší byrokratické zatížení.

Podíl maloobchodního sektoru na celkovém počtu pracovních míst ve Spojených státech se snížil na aktuálních 10,9 procenta z 11,6 procenta v roce 2000. Spotřebitelské výdaje v USA nicméně rostou víceméně konstantním tempem od roku 2010, kdy se sektor otřepal z důsledků ekonomické krize.

Snižování stavů je však pouze jeden z problémů, s nimiž se americký maloobchod musí vypořádat. Podle aktuálních dat se totiž tamní mzda pracovníků v tomto odvětví loni zvýšila jen o 1.1 procenta, celostátní průměr však poskočil o 2.7 procenta. Inflace přitom v USA v loňském roce činila 2.1 procenta, takže reálné mzdy maloobchodníků klesly.

„Pro celý sektor maloobchodníků je čím dál tím těžší, aby se jim stabilně dařilo a aby vydělávali peníze,“ shrnuje Niemira.

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek