Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Konec ruské televize na Ukrajině. Úřady zakázaly i tu poslední

Konec ruské televize na Ukrajině. Úřady zakázaly i tu poslední

Ukrajinské úřady zakázaly šířit vysílání ruské televize Dožď, která se ve své vlasti těší pověsti nezávislého média, kritického k současnému režimu. Uvedl to deník Ukrajinska pravda. Dožď byl až dosud na Ukrajině dostupný v placených kabelových sítích jako poslední z ruských televizí.

Ukrajinská rada pro televizní a rozhlasové vysílání své rozhodnutí odůvodnila tím, že Dožď "neuznává svrchovanost a územní celistvost Ukrajiny", jakož i tím, že se ve vysílání vyskytuje ruská reklama. Operátoři kabelových sítí nyní mají měsíc, aby se nařízení přizpůsobili.

Podle ruského internetového deníku Gazeta.ru bod o zákazu Doždě původně ani nefiguroval v programu dnešního jednání rady, ale zřejmě si jej vynutili radikálně naladění politici. Nad ukrajinskou dostupností ruské stanice se již delší čas stahovala v Kyjevě mračna, formální záminkou k zákazu se pak stala skutečnost, že Dožď využívá mapy, kde je anektovaný Krym zobrazován jako součást Ruska.

V opačném případě by ale stanici hrozily potíže v Rusku.

Zákazy ruských televizí, které na Ukrajině bývaly značně populární, následovaly v několika vlnách od března 2014, kdy Rusko anektovalo Krym. V první várce zákazů se ocitlo 14 hlavních, prokremelských stanic, ale postupně následovaly i další, včetně stanic určených dětem, myslivcům a rybářům či milovníkům humoru. K 1. září 2016 tak na Ukrajině bylo zakázaných už 73 ruských televizí. Jedinou výjimkou z pravidla zůstával Dožď.

Po zákazu televize Dožď a dočasném, tříměsíčním zákazu stanice Teleklub, registrované v Německu, kvůli vysílání ruských filmů, mají ukrajinští operátoři povoleno šířit 154 zahraničních televizí, poznamenala Ukrajinska pravda.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek