Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Korupce, vražda a teroristé. Brusel má vlastní seriál ve stylu House of Cards.

Korupce, vražda a teroristé. Brusel má vlastní seriál ve stylu House of Cards.

Diváci nizozemské televize dnes večer shlédnou premiéru prvního dílu seriálu z prostředí bruselských institucí, který se inspiroval slavným americkým House of Cards (Domek z karet). Podobně i novinka z unijního prostředí dá nahlédnout do temných zákoutí politiky a ukáže problémy Evropy.

Mocní lobbisté petrolejářského průmyslu vycházejí z budovy Evropské komise, kde ve své kanceláři před bezcenným obrazem se sklenkou špičkového vína postává se spokojeným úsměvem na tváři šéf unijní instituce Jean-Marie. Střih. Rozlícený otec vychází se synem z mešity a zasypává ho pohlavky, zatímco bezdomovec se probouzí po bezesné noci strávené v zákoutích bruselských výškových budov.

Nejde však o realitu, ale o první minuty úvodního dílu seriálu, který se inspiroval americkou kultovní řadou House of Cards (Domek z karet) a který představí divákům předplaceného nizozemského kanálu kontrasty „hlavního města“ EU, belgického Bruselu. Desetidílný seriál, který doprovází slogan „Kdo přichází do Bruselu, dělá to kvůli pomstě nebo lásce, případně obojímu“, bude mít premiéru dnes ve 22 hodin.

Autorem scénáře je nizozemský spisovatel a režisér Leon de Winter, jehož otec přežil holokaust za druhé světové války. On sám vyrůstal v ortodoxní židovské rodině. V Nizozemsku pravidelně publikuje politické eseje a komentáře, v nichž se věnuje EU, migraci a elitářství. V Česku mu vyšly knihy Hoffmanův hlad, jehož děj se odehrává v Československu roku 1989, a apokalyptický román Právo na návrat.

Dramatický seriál plný zápletek, který chce podle jeho tvůrců divákům naservírovat bruselské prostředí tak, jak ve skutečnosti vypadá, se bude věnovat celé řadě aktuálních témat. K nim patří migrační krize, konflikt na Ukrajině, radikalizace mladých lidí nebo hrozba teroristického útoku.

„Chtěl jsem dát smysl multikulturní Babylonské věži, ve kterou se Evropa postupně mění,“ uvedl de Winter. Novináři, kteří měli možnost vidět ukázky z prvního dílu, podotýkají, že seriál působí realisticky a nesnaží se nic lakovat na růžovo.

„Moje myšlenka byla následující: v Evropě máme město Brusel, které je hlavním městem EU. Je to metropole, kde sídlí více úřadů, think-tanků a lobbistů, než je v celém americkém Washingtonu,“ uvedl de Winter.

Plány, že by seriál měl jít i do mezinárodní distribuce, ale tvůrci zatím nepotvrdili.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek