Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Ruské machinace v referendu o brexitu? Do reklamy dali méně než jednu libru, tvrdí Facebook

Ruské machinace v referendu o brexitu? Do reklamy  dali méně než jednu libru, tvrdí Facebook

Rusové utratili za reklamy na Facebooku směřující k hlasování o tzv. brexitu méně než jednu libru. Tvrdí to zástupci sociální sítě, kteří tak odpověděli vyšetřovatelům z Volební komise, která zásahy do referenda vyšetřuje. Závěry Facebooku ale zpochybňují někteří zákonodárci.

Rusko mělo podle Facebooku dát na reklamy 73 pencí. Konkrétně si je měla objednávat Agentura pro internetový výzkum (IRA), společnost spojená s ruskou vládou. Facebook se zaměřoval na období dvou měsíců předcházejícím hlasování.

„Prozkoumali jsme všechny identifikované stránky IRA nebo profily podpořené reklamou během regulovaného období před referendem,“ napsal Facebook s tím, že zjistil tři reklamy, které v květnu zaujaly zhruba 200 lidí za čtyři dny.

Damian Collins z výboru pro digitalizaci, kulturu, média a sport, ale tvrdí, že internetový gigant neprozkoumal důkladně celou šíři ruské sítě. Podle něj se zaměřil jen na ty stránky, které IRA používala během prezidentských voleb v USA. Na jejich ovlivnění podle Facebooku Rusové utratili zhruba 100 tisíc dolarů.

„Facebook neudělal nic, co by vyhledalo další falešné účty a stránky, které by mohly být propojeny s ruskými agenturami,“ dodal Collins, který byl jedním z lidí, již o informace provozovatele sociální sítě požádal.

Ruské výdaje na zásahy do referenda zkoumají také Twitter a Google. Šéfy všech tří společností čeká rovněž výslech před britským parlamentním výborem. Absolvují ho v únoru.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek