Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Slováci zavřeli dveře ruské propagandě. Po drsné kritice rychle ukončili spolupráci se Sputnikem

Slováci zavřeli dveře ruské propagandě. Po drsné kritice rychle ukončili spolupráci se Sputnikem

Po včerejším odhalení spolupráce mezi veřejnoprávní Tiskovou agenturou Slovenské republiky (TASR) a agenturou Sputnik, která je obecně považovaná za nástroj ruské propagandy, média nenechala na slovenské agentuře nit suchou. Po salvě drsné kritiky dnes vedení TASR oznámilo, že odstupuje od smlouvy. 

Vedení slovenské tiskové agentury se podle svého prohlášení v uplynulých 24 hodinách znovu věnovalo obsahu smlouvy a došlo k závěru, že během jejího trvání TASR od Sputniku žádnou informaci nepřevzala a „ani v nejmenším se neprovinila svému základnímu poslání“.

Aby však „předešla jakýmkoliv pochybnostem“, rozhodla se od smlouvy odstoupit. Podle prohlášení slovenské agentury tak „dává najevo, že informace z agentury Sputnik počínaje dnešním dnem nejsou mezi zdroji, kterými se zpravodajství zaobírá“.

K rozhodnutí slovenská tisková agentura dospěla po vlně silné kritiky. Sputnik je totiž ruským státem placená tisková agentura a rozhlasová stanice, která ve třiceti jazycích šíří pokřivené informace, které odpovídají pohledu Moskvy a hodí se jí.

„Jakákoliv seriózní tisková agentura, která se snaží věnovat žurnalistice, nemůže v žádném případě spolupracovat se Sputnikem, který je nástrojem zahraničněpolitických cílů Ruské federace,“ uvedl včera pro Deník N analytik se zaměřením na dezinformace z think-tanku Evropské hodnoty Jakub Janda.

Ředitel TASRu Jaroslav Rezník ještě včera dohodu bránil s tím, že pomůže redaktorům slovenské agentury lépe bojovat proti prokremelským hoaxům.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek