Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Trumpova inaugurace jako horor. Sociální sítě se baví nad drtivou recenzí televizního kritika

Zatímco ve Washingtonu vrcholí přípravy na páteční inauguraci nového prezidenta Spojených států, ve Skotsku je Donald Trump a jeho páteční sláva k smíchu. Televizní kritik skotského listu The Sunday Herald Damien Love vykreslil v televizním programu plánovaný přenos ceremonie jako návrat amerického hororového fantasy seriálu Twilight Zone z roku 1959. Jeho počin uchvátil lidi v Británii i Spojených státech a z (ne)obyčejného televizního programu se okamžitě stal virál.

„Po dlouhé pauze se vrací Twilight Zone s jednou z nejambicióznějších, nejdražších a nejkontroverznějších inscenací v historii vysílání. Sci-fi spisovatelé se často zaměřují na alternativní historické příběhy – k nejčastějším patří, co kdyby nacisti vyhráli druhou světovou válku – ale tento projekt interaktivní virtuální reality, která bude během následujících čtyř let průběžně odhalována v televizi, v tisku i na twitteru, si klade za cíl vybudovat trvalou alternativní přítomnost,"píše skotský kritik Damien Herald ve své fiktivní recenzi.

„Příběh začíná v děsivé verzi roku 2017, kdy byla velká část amerických voličů nějakým způsobem ošálena, aby novým prezidentem zvolila Donalda Trumpa. Zní to jako přitažené za vlasy, a také to je přitažené za vlasy, ale čím déle to pokračuje, tím se to stává stále víc mrazivě věrohodným. Dnešní celovečerní otvírák se soustředí na křiklavou inauguraci prezidenta Trumpa, kterou doprovází záchvěvy protestů a zoufalství, zatímco experti vážně spekulují o tom, co nás čeká. Je to špatné dílo, které však poskytuje znepokojující pohled na hrůzy, na něž bychom mohli narazit, pokud nebudeme opatrní.“

Pokračuje popisek k plánovanému vysílání Trumpovy inaugurace, který se čtenáři The Sunday Herald dočetli v televizním programu. Od té doby baví lidi na obou stranách Atlantiku a jeho autor Damien Herald za něj okamžitě sklidil celou řadu pochvalného plácání po rameni. A to i od známých osobností.

„Televizní sekce Sunday Herald dnes vítězí,“ napsal na Twitteru herec z filmu Star Trek George Takei. Fotografie televizního programu zase přinesla britskému písničkářovi Billymu Braggovi, který jí vyvěsil na svou zeď na Facebooku, 125 tisíc sdílení.

Ne každý ale vtip schvaluje. „Nemohou ani napsat televizní program, aniž by ho nenaplnili falešnými zprávami a propagandou,“ napsal jeden z twitterových uživatelů.

Editor Sunday Herald Neil Mackay chce, aby se posměšný popisek k vysílání inaugurace dostal až k samotnému Trumpovi. „Byl bych rád, kdyby mi dobří lidé z celého světa pomohli dosáhnout toho, aby si to @realDonaldTrump v Sunday Herald přečetl. S láskou ze Skotska.“

Ačkoliv twitterový účet Donalda Trumpa obvykle nezahálí, tentokrát je ticho po pěšině a na Mackeyoův příspěvek nereagoval.

Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek