Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Unie našla shodu na pravidlech pro zaměstnance vyslané za hranice. Šoférů se zatím nedotknou

Unie našla shodu na pravidlech pro zaměstnance vyslané za hranice. Šoférů se zatím nedotknou

Zemím EU se po dlouhém jednání podařilo najít kompromisní podobu novely směrnice o vysílání pracovníků. Na twitteru to oznámila komisařka pro pro zaměstnanost a sociální věci Marianne Thyssenová a ČTK to potvrdila česká ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová.

Vyslaní pracovníci jsou zaměstnanci, které jejich zaměstnavatel vyslal do jiného členského státu EU za účelem dočasného výkonu práce. Změny směrnice o pravidlech takového vysílání, především pokud jde o platové podmínky, na nichž trvala především Francie, ale ani po snahách dosavadních zemí o nalezení kompromisu neměly řadu měsíců podporu všech unijních států.

Překonat patovou situaci se povedlo až dnes po více než 12 hodinách jednání estonskému předsednictví, které v průběhu dne nabídlo podle diplomatů řadu podob možného kompromisu.

K definitivní podobě ale stejně měly některé státy výhrady, shoda tedy ani dnes nebyla absolutní. "Jsme s výsledkem spokojeni, máme velmi širokou podporu," poznameanl na závěrečné tiskové konferenci estonský ministr práce Jevgenij Ossinovski. Podle agentury Reuters s vásledkem nesouhlasí Maďarsko, Litva, Lotyšsko a Polsko. Irsko, Británie a Chorvatsko se také nakonec podpory zdržely.

Z 24 na 18, a prakticky na 12 a případně dodatečných šest měsíců se tak zkrátila doba, po kterou se mají pravidla na vyslané zaměstnance vztahovat před tím, než se jich začnou plně týkat pracovní pravidla země, v níž působí. Na tři roky byla nakonec stanovena doba, kterou budou mít země na to, aby se po přijetí na nová pravidla připravily. Podle Thyssenové jde o vyvážený kompromis.

Na noční tiskové konferenci po jednání také zástupce předsednického Estonska uvedl, že nová podoba pravidel se nebude vztahovat na silniční dopravu do chvíle, než začnou platit nyní prodiskutovávaná nová pravidla z takzvaného silničního balíčku. "To dává ministrům dopravy více času na diskusi o vyslaných řidičích," podotkl Ossinovski.

Pro ČR a další země ze středu a východu EU, ale také třeba pro Portugalsko a Irsko byla otázka platů řidičů nákladní dopravy významná věc. "Státy jako Francie a Německo za námi přišly a navrhly kompromis. Na jejich poměry hodně ustoupily," poznamenala po konci jednání česká ministryně práce.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek