Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Za jízdu po německých dálnicích zaplatíte tisíce korun. Spolková vláda schválila plošné mýtné

Za jízdu po německých dálnicích zaplatíte tisíce korun. Spolková vláda schválila plošné mýtné

Řidiči s poplatkem musejí počítat zřejmě už od příštího roku. Sporný návrh ještě musí schválit parlament, tam se ale nečekají problémy. Proti opatření má námitky několik evropských zemí včetně Česka.

Cestování po německých dálnicích se může do budoucna pořádně prodražit. Například ceny za desetidenní mýtné, které zřejmě bude využívat i řada Čechů, se sice mají pohybovat v rozmezí od pouhých desítek korun do zhruba 700, nejdražší roční mýtné ale bude stát v přepočtu 3 500 Kč. Záviset bude mimo jiné na množství emisí, které vůz vyprodukuje.

Ministr dopravy Alexander Dobrindt (CSU) zatím nepočítá s tím, že by se povinnost platit dálniční poplatky nevztahovala na některé příhraniční regiony, jak to požaduje část představitelů německých spolkových zemí.

Od mýtného pro osobní vozy si Dobrindt slibuje čistý roční příjem kolem 524 milionů eur (14,2 miliardy korun). Využití těchto financí bude vázané na výstavbu a údržbu silniční infrastruktury.

Spolková republika už sice má platný zákon o mýtném pro osobní auta, poplatky ale i kvůli výhradám Evropské komise a protestům dalších zemí zatím nezavedla.

Původní zákon počítal s tím, že majitelé aut registrovaných v Německu budou od platby za jízdu na dálnicích de facto osvobozeni, protože se jim přesně o zaplacenou částku sníží daň z motorových vozidel. Řidiči z ostatních zemí Evropské unie by tím ale byli podle EK diskriminováni.

Nový návrh, s nímž už Evropská komise vyjádřila souhlas, vychází z toho, že Berlín může německým řidičům náklady na poplatky kompenzovat v závislosti na tom, jak ekologickým vozem jezdí. Majitelé aut s velmi nízkými emisemi tak nyní získají ještě větší úlevu, než kolik zaplatí na mýtném.

I tento postup ale některé země osmadvacítky považují za diskriminační, protože znamená, že se všem Němcům náklady na mýtné přinejmenším vrátí a poplatky tak de facto budou platit pouze cizinci. Některé země se proti plánu Němců chtějí bránit soudně.

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek