Drahoš bodoval i v Zemanově táboře, z jeho dřívějších voličů získal každého sedmého

ČTK

raz

Prezidentský kandidát Jiří Drahoš získal každého sedmého voliče prezidenta Miloše Zemana z druhého kola prezidentské volby před pěti lety. Vyplývá to ze sociologického průzkumu společností Kantar TNS a Median, jehož výsledky dnes zveřejnila Česká televize (ČT). Dotazování se uskutečnilo v sobotu, v druhý den letošního prvního kola prezidentské volby. Průzkum také ukázal, že Zemana častěji volili méně vzdělaní a starší voliči.

Zemana si v letošním prvním kole volby vybralo 68 procent jeho voličů z roku 2013, devět procent tehdejších voličů jeho protivníka ve druhém kole Karla Schwarzenberga a 32 procent tehdejších nevoličů. Bývalý předseda Akademie věd Drahoš v prvním kole získal 14 procent Zemanových voličů, 41 procent Schwarzenbergových a 28 procent lidí, kteří se druhého kola prezidentské volby před pěti lety nezúčastnili.

Ukazuje se, že Zemanova podpora se přestrukturovala, řekl k číslům sociolog agentury Median Daniel Prokop. „Ne všichni, kteří ho volili, ho mají rádi, naopak nějaké další lidi získal," řekl k prezidentovi. Drahoš podle něj dokáže oslovit část dřívějších Zemanových voličů, kterým vadí menší důstojnost vykonávání úřadu. Menší část dříve Schwarzenbergových voličů Zeman mohl získat podle Prokopa svými postoji k migraci nebo Evropské unii.

sinfin.digital