Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Drahoš nemá peníze na kampaň. „Jednám o podpoře s podnikateli,“ přiznává

Drahoš nemá peníze na kampaň. „Jednám o podpoře s podnikateli,“ přiznává

Uchazeč o prezidentskou funkci Jiří Drahoš zatím nemá dostatek peněz na prezidentskou kampaň. Hledá proto velké sponzory. V kampani chce využívat rad od asi dvacetičlenného poradního týmu. Budou mezi nimi například astronom Jiří Grygar, egyptolog Miroslav Bárta nebo Jaroslav Šebek z Akademie věd.

Drahoš řekl, že dnes ráno měl na transparentním účtu asi 2,5 milionu korun. „Musím připustit, že 2,5 milionu korun nepokryje ani část kontaktní kampaně, v tomto směru jsem v jednání s podnikateli," poznamenal. V minulosti zmínil, že o příspěvcích mluvil s majitelem společnosti Jablotron Daliborem Dědkem, vlastníkem strojírenské skupiny Wikow Martinem Wichterlem nebo ředitelem investiční skupiny RSJ Liborem Winklerem.

„Musí jim být jasno, a nesetkal jsem se s opačným případem, ale zdůrazňuji to, že ode mne nemohou očekávat jinou protislužbu, že pokud budu prezidentem, budu hlídat, aby se hrálo férově jak v politice, tak v byznysu," řekl Drahoš o jednáních s potenciálními sponzory.

Připustil, že jednání zatím nemají takový dopad na jeho transparentní účet, jak by potřeboval. „Musím na ně apelovat, že pokud mě chtějí podpořit, aby to tak udělali. Jednání se musí zhmotnit brzy ve formě částek, které přistanou na účtu, protože kampaň není zas tak levná záležitost," podotkl.

Domluvil se zatím například s Antonínem Kokešem, šéfem firmy Albi, který mu přispěl 100 000 korunami. „Bere to jako začátek spolupráce. Je to člověk, který se mi přihlásil sám, že sympatizuje s mými názory na politiku," řekl Drahoš.

Prezidentský kandidát řekl, že chce postavit expertní tým o asi 20 lidech, kteří by mu během kampaně radili. Poznamenal, že by jej mohl zaplnit jen kolegy z Akademie věd. „Ale to nechci, potřebuji také praktické ekonomy, právníky, lidi z praxe," podotkl. Na důležité oblasti by rád získal dva či tři odborníky, kteří by mu nabídli odlišné názory na konkrétní problémy.

Připustil, že některé z poradců může využít i při debatách během kampaně.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek